Administrativ assistent till Norra innerstadens hemtjänst

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
2023-07-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent till Norra innerstadens hemtjänst" (publicerad 2023-10-09) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Norra innerstadens stadsdelsområde består av de centrala delarna av Stockholm, tidigare Norrmalm och Östermalm. På stadsdelsförvaltningen arbetar cirka 2 500 medarbetare för att ge närmare 155 000 invånare de bästa verksamheterna inom bland annat förskola, socialtjänst, äldreomsorg och stadsutveckling.

Vi välkomnar dig som vill bidra till samhällsnytta i en innovativ verksamhet för en växande stadsdel.

Arbetsplatsbeskrivning
Äldreomsorgsavdelningen inom Norra innerstadens stadsdelsförvaltning består av hemtjänst, vård- och omsorgsboenden, biståndsbedömning och hälsofrämjande enheter.

Området hemtjänst är indelat i sex olika team baserat på geografiska arbetsområden. Vi söker dig som vill arbeta som administrativ assistent i ett av våra team!

Publiceringsdatum
2023-07-11

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i team Karlberg tillsammans med enhetschef, ytterligare en administrativ assistent och omkring 30-35 omsorgspersonal. Din placering är på Norrtullsgatan 12, nära Odenplan.

Ditt uppdrag som administrativ assistent
Som administrativ assistent hos oss blir du en viktig funktion i det administrativa arbetet med personal och bemanning men också i enhetens kvalitetsarbete. I uppdraget ingår:
• Personaladministration; skapa scheman i planeringssystemet Medvind, bemanningsplanering utifrån LAS och ATL. Förbereda introduktion av nya medarbetare.
• Fakturahantering: kontrollera och godkänna fakturor i inköpssystemet Agresso.
• Behörighetsadministration i olika digitala system, bland annat verksamhetssystemet Paraplyet.
• Göra inköp och avrop utifrån befintliga avtal.
• Vara en viktig resurs i enhetens utvecklingsarbete.

Kvalifikationer
• Yrkeshögskola, inriktning administration eller annan högskoleutbildning/poäng som bedöms vara relevant för befattningen.
• Utbildning eller dokumenterad erfarenhet av arbetsrätt, så som LAS och ATL.
• God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• God digital kompetens, inklusive vana vid Word, Excel, PowerPoint.
• Rollen innebär många kontaktytor varför det är viktigt att du kan samarbeta och kommunicera väl med andra.
• Förmåga att planera och genomföra arbetet självständigt, effektivt, strukturerat.
• Du tycker om ordning och reda och kan hålla ett högt tempo vid arbetstoppar.
• Analytisk förmåga och ekonomisk medvetenhet som har fokus på kvalitet, resultat och mål.

Det är meriterande
• Om du tidigare har arbetat inom vård och omsorg.
• Om du tidigare har arbetat i något av våra digitala system, Paraplyet, Medvind och Agresso.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/4427".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Norra innerstaden SDF, Hemtjänst Norra innerstaden

Kontakt
Mikael Ilberg
08-50810297

Jobbnummer
7957012

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: