Administrativ assistent till myndighet

Quest Consulting Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Quest Consulting Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Som Administrativ assistent är du spindeln i nätet och kommer att ha varierande administrativa arbetsuppgifter. Du ansvarar dagligen för inkommande post och samtal och sköter mötes- och resebokningar. Du håller i kallelser och annan formalia kring styrelsemöten, utskottsmöten och stämmor. Du sammanställer och producerar material inför möten samt administrerar och arkiverar dokument. Du kommer även att ta noteringar kring interna möten och delta i arbete med interna och externa konferenser.

I det dagliga arbetet ingår exempelvis även:

• Fakturering / hantering av leverantörsfakturor i affärssystemet Agresso (UBW)
• Arbetar proaktivt för att underlätta och effektivisera arbetet
• Driva och genomföra mindre projekt ensam eller tillsammans med andra
• Hantera mappstruktur i dokumentkataloger

Detta uppdrag är säkerhetsklassat, kan inte påbörjad innan godkänt säkerhetsklassning, svensk medborgarskap är ett krav.

För att lyckas i rollen som Administrativ assistent behöver du trivas med administrativt arbete, vågar ta för dig och ta egna beslut. Du gillar att ha struktur i ditt arbete samtidigt som du har flera uppgifter parallellt. Du har en god prioriterings förmåga, arbetar bra självständigt samtidigt som du har en stor samarbetsförmåga och bidrar till en god stämning.

Kompetenskrav

• Minst 2 års erfarenhet av rollen chefsassistent/koordinator/VD-assistent
• Arbetat som assistent inom större företag
• God kommunikativ förmåga
• Goda kunskaper i Microsoft Office
• Förmåga att behärska engelska obehindrat i tal och skrift
• Svenska flytande i tal och skrift
• Duktig på att utforma, ta fram och sammanställa presentationsunderlag i PowerPoint
• Erfarenhet av ekonomisystem som Agresso (UBW), Visma, SAP, Hogia och liknande
• Erfarenhet av intranätspublicering av intern kommunikation

Meriterande:

• Högskoleutbildning
• Erfarenhet från myndighet

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2022-06-27

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Quest Consulting Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Quest Consulting Sverige AB (org.nr 556945-6659)

Arbetsplats
Quest Consulting

Jobbnummer
6776044

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Quest Consulting Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Quest Consulting Sverige AB: