Administrativ assistent till Mälarhöjdens förskolor

Stockholms Stad / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad i Stockholm, Solna, Upplands Väsby, Södertälje, Österåker eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Vill du också ha ett av Sveriges viktigaste jobb? Hägersten-Liljeholmen är ett av Stockholms snabbast växande stadsdelsområden. Redan i dag bor här omkring 90 000 personer. Vi på stadsdelsförvaltningen tillhandahåller invånarna stöd och service inom bland annat förskola, social omsorg och äldreomsorg. Våra 2 300 medarbetare är den viktigaste anledningen till att våra verksamheter håller så hög kvalitet. Vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utvecklas med oss!

Den kommunala förskoleverksamheten hos oss är den största i Stockholms stad och vi arbetar kontinuerligt och systematiskt med verksamhetens utveckling utifrån det kompetenta barnet och en lärande organisation.



Arbetsplatsbeskrivning

Vi söker en administrativ assistent till Mälarhöjdens förskolor som består av sju förskolor i Mälarhöjden och Västertorp.

Förskoleenheten består av 32 avdelningar och har 125 anställda.



Publiceringsdatum
2019-02-28

Dina arbetsuppgifter
I rollen administrativ assistent kommer du ha ett nära samarbete med förskolenhetens ledningsgrupp och i samverkan med förskolorna. Arbetet innebär varierande uppgifter och många kontakter både internt och externt, ett gott bemötande i alla situationer är avgörande för att kunna hantera uppdraget.



- Du ska ansvara för enhetens vikariehantering.
- Uppdatera mallar och diverse dokument.
- Beställningar av varor och tjänster, exempelvis inköp av förbrukningsmaterial till respektive förskola
- Vara ett stöd i uppföljningar och inventeringar
- Att formulera brev och protokoll
- Att boka möten, utvecklingsdagar och hjälpa till med utskrifter
- Att stödja arbetet med att uppdatera administrativa rutinbeskrivningar
- Stöd till cheferna med blankettadministration och behörighetsbeställningar
- Att stödja verksamhetens hantering av personuppgifter med anledning av att Personuppgiftslagen ersätts av dataskyddsförordningen (GDPR) i maj 2018
- Viss dokumenthantering och gallring kan förekomma

För att klara uppdraget på ett bra sätt behöver du hålla dig uppdaterad om hur de olika förskolorna inom enheten fungerar och utvecklas. Din närmsta chef blir förskolechef. I arbetet ingår att stötta och samarbeta med både förskolechef, biträdande förskolechef och intendent.



Inom vår förskolenhet medverkar du till att en positiv och utvecklande miljö, med en god balans av omsorg och lärande, dagligen skapas för varje barn och för hela barngruppen. Vår välorganiserade dagsstruktur, som utgår från barnens delaktighet och inflytande, utgör grunden för vårt pedagogiska arbete. Med hjälp av verktyg som observation, dokumentation och reflektion synliggör vi barns lärandeprocesser och tar ut riktning för nästa steg i det pedagogiska arbetet. Det är därför avgörande att du har kunskap om och kan omsätta ditt uppdrag utifrån verksamhetens styrdokument.



I din yrkesroll är du serviceinriktad, engagerad och initiativtagande. Du är också ansvarstagande och strukturerad, med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Din samarbetsförmåga är mycket god och du har förmåga att situationsanpassa ditt bemötande av medarbetare, barn och vårdnadshavare.

Du ska kunna fatta avgörande beslut och prioritera tillsättningen av vikarier.



Kvalifikationer
Du behöver:

- relevant gymnasial utbildning
- minst två års erfarenhet och av administrativt arbete.
- goda kunskaper i Officepaketet
- goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift



Det är meriterande om du har:

- erfarenhet från yrket och av arbete på förskola
- erfarenhet av administrativt arbete inom förskola
- kunskaper om och erfarenhet av administrativa verktyg som exempelvis Agresso och KIA
- kunskap om skolplattformen och BER



Vid en intervju kommer vi att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna.



Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.



Övrig information
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.



Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
50-75%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön, Deltid 50-75%

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-14
Ange följande referens när du ansöker: 2019/1202
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jeanette Smedjer 0850823224
Anne Redmo 0850823289

Företag
Stockholms Stad

Adress
Stockholms Stad
Telefonvägen 30
12904 Hägersten

Kontorsadress
Telefonvägen 30

Jobbnummer
4641208

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad: