Administrativ assistent till Ledarnas arbetslöshetskassa
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Till Ledarnas arbetslöshetskassa söker vi en administrativ assistent där du kommer att vara ett stöd till kassaföreståndare och kansliet. Uppdraget är som konsult genom Adecco Sweden.
Ledarnas arbetslöshetskassa är en arbetslöshetskassa för personer som har en chefsbefattning eller innehar en ledande funktion som anställd eller företagare. Rätt till medlemskap har även företagarens make eller maka och övriga familjemedlemmar som deltar i verksamheten. Ledarnas arbetslöshetskassa har drygt 83 000 medlemmar, 18 anställda och vi finns på Kungsgatan i Stockholm. Besök gärna
www.ledarnasakassa.sePubliceringsdatum2017-07-03Om tjänstenSom administrativ assistent är du en stödfunktion där du har ansvaret för olika typer av sekreteraruppgifter bl.a:
• Samordna och administrera föreningsstämma
• Upprätta protokoll på interna möten
• Inköp av material
• Se över avtal gällande slutdatum, prishöjningar och uppsägningstider
• Ta hand om inkommande post och e-post
• Huvudadministratör för intranätet och webbsidan
• Medverka vid medlemsrekryteringar
Du kommer också vara behjälplig vid flytt till nya lokaler 2017-2018.
Om dig
För att trivas i rollen har du tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Som person är du strukturerad och kan prioritera samtidigt som du är prestigelös och flexibel. Din drivkraft är att hitta lösningar på problem och kan hjälpa till både internt och externt. Meriterande om du har erfarenhet från en myndighet.
Krav för tjänsten:
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet, meriterande Sharepoint
• Tidigare erfarenhet av administration
• Lätt att utrycka dig i tal och skrift
Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 100% med start i september. Uppdraget sträcker sig på 1 år.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Annelie Sandberg 08-598 981 96
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnelie Sandberg
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM
KontorsadressKungsgatan 60
Jobbnummer 3586397
Observera att sista ansökningsdag har passerat.