Administrativ assistent till Leanlink Äldreomsorg

Linköpings Kommun, Leanlink / Ekonomiassistentjobb / Linköping
2016-09-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent till Leanlink Äldreomsorg" (publicerad 2017-07-31) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings Kommun, Leanlink i Linköping

Leanlink är kommunens utförare av stöd, omsorg, IT och kommunikation, kost och restaurang samt kommunintern service. Verksamheten som bedrivs är eller kan vara konkurrensutsatt. Leanlink har ca 2000 tillsvidareanställda medarbetare och ett stort antal vikarier. Våra kärnvärden bygger på lojalitet, empati, ansvar och närhet vilka tillsammans utgör grunden för vår verksamhet.

Om arbetsplatsen
Leanlink Äldreomsorg driver vårdboenden, servicehus, hemtjänst och hemsjukvård i Linköpings kommun.

Vi jobbar även med rehabilitering, dagverksamhet samt kultur- och fritidsverksamhet. Vi har 765 tillsvidareanställda medarbetare och cirka 500 vikarier.

Publiceringsdatum
2016-09-05

Dina arbetsuppgifter
Som stöd och service till våra verksamheter finns en administrativ grupp och dit söker vi nu en ny medarbetare då vår verksamhet växer. Gruppen är direkt underställd den biträdande affärsområdeschefen inom Leanlink Äldreomsorg och sitter i lokaler belägna i centrala Linköping.

Som administrativ assitent arbetar du med personal- och ekonomiadministration och är administrativt stöd till främst verksamhetschefer och samordnare. Du har även mycket kontakt med medarbetare i verksamheterna och besvarar frågor om t ex löne- och anställningsvillkor.

Du ansvarar för rapportering i personal- och lönesystemet Heroma, vilket ställer krav på kunskap om regelverket inom området och om schemafrågor. I arbetsuppgifterna ingår även arkivering.

Vidare konterar du fakturor i ekonomisystemet Agresso.

Vi jobbar med att ständigt förbättra och utveckla vår verksamhet utifrån Lean-filosofin.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:

• har gymnasieutbildning/YH-utbildning med inriktning personaladministration/ ekonomi
• har lätt för att samarbeta
• sätter ett värde i att hålla en hög servicenivå
• tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan arbeta såväl självständigt som i grupp
• har lätt för att anpassa dig till olika/ändrade omständigheter och klarar att ha många bollar i luften samtidigt
• är lugn, stabil och strukturerad
• kan formulera dig väl i tal och skrift.

Du bör ha erfarenhet av löne- och ekonomihantering och ha arbetat i IT-system som t ex Heroma och Agresso, samt ha goda kunskaper om lagar och avtal inom området. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här: http://www.linkoping.se/Jobba-hos-oss

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-19
Ange följande referens när du ansöker: 2016/1284
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Teresa Svensson, bitr affärsområdeschef 013-26 35 08

Facklig kontakt
Mats Olsson, Vision 013-20 60 84

Företag
Linköpings kommun, Leanlink

Adress
Linköpings kommun, Leanlink
Stadshuset
58181 Linköping

Kontorsadress
Stadshuset

Jobbnummer
3028276

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings Kommun, Leanlink

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings Kommun, Leanlink: