Administrativ assistent till Juridikavdelningen (vikariat)

Pensionsmyndigheten / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Stockholm, Botkyrka, Gävle, Gotland, Söderhamn eller i hela Sverige

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 330 miljarder kronor till 2,2 miljoner pensionärer, genomför drygt 740 000 fondbyten och skickar ut 7,6 miljoner orange kuvert.

Vi är omkring 1 200 medarbetare på 8 orter.

Juridikavdelningen har det övergripande ansvaret för myndighetens rättstillämpning inom socialförsäkringsrätt, dataskydd och fondjuridik, och att kraven på rättssäkerhet tillgodoses. I det arbetet ingår att arbeta med rättslig styrning och att biträda myndighetens ledning och operativa chefer med kvalificerat juridiskt stöd. En viktig uppgift för juridikavdelningen är att aktivt delta i myndighetens utvecklingsarbete och att arbeta med att ta fram regelförslag. Juridikavdelningen handlägger bl.a. överklaganden och skadeståndsärenden samt företräder myndigheten i domstol. Avdelningen har drygt 25 medarbetare och består av två underenheter.

Då en av våra kollegor ska vara föräldraledig söker vi nu en vikarie till rollen som administrativ assistent på avdelningen. Tjänsten är ett vikariat med start så snart som möjligt och pågår till och med augusti 2020.

Hos oss får du arbeta tillsammans med kompetenta och ambitiösa kollegor i ett avslappnat klimat på en spännande och händelserik avdelning.

Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler centralt i Hornstull på Södermalm i Stockholm. Vi erbjuder flexibel arbetstid, friskvård och friskvårdstimma och vi eftersträvar en sund balans mellan arbete och fritid.

Det här är en roll som passar dig som trivs i en självständig roll samtidigt som du får arbeta nära dina kollegor. Rollen innebär framförallt stöttning mot juridikavdelningens avdelningschef samt två enhetschefer i syfte att underlätta deras vardag. Arbetet innebär ett brett spann av administrativa, stödjande och koordinerande arbetsuppgifter.

Vanliga inslag i vardagen innebär att planera och hantera bokningar av möten, resor och konferenser. Du bevakar din chefs e-post, telefon och kalender. Du hjälper också avdelningschefen att bevaka deadlines och följa upp aktiviteter så att de blir genomförda inom utsatt tid. Vidare hanterar du viss personaladministration i samband med att medarbetare har anställts, ska sluta eller vid ändringar. Det förekommer också inköp, beställningar och fakturahantering.

Publiceringsdatum
2019-02-05

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som har:
• Avslutad gymnasieutbildning
• Minst 5 års erfarenhet av att arbete i en administrativ roll där stöd till chefer ingår som en central del i rollen, som t ex. VD-assistent/sekreterare
• Mycket goda kunskaper i MS Office-paketet, och gärna andra stödsystem
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av att arbeta på en statlig myndighet
• Erfarenhet av att boka och planera konferenser
• Erfarenhet av diarieföring
• God förmåga att läsa engelska

Dina egenskaper
Du är en tillmötesgående person som har lätt för att samarbeta med andra. Du trivs med att jobba i en stödjande roll med många kontaktytor. Du arbetar bra självständigt och ditt arbete präglas av noggrannhet och struktur. Vidare har du lätt för att anpassa dig efter nya förutsättningar där t ex skiftningar i arbetstempo eller nya typer av arbetsuppgifter ingår. Du är också en person som tar egna initiativ och ser till att komma till avslut i dina arbetsuppgifter.

I urvalet lägger vi särskilt stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning som beräknas pågå till och med augusti 2020, tillträde så snart som möjligt. Tjänstens placeringsort är Stockholm.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

För mer information:
För mer information om tjänsten, kontakta:
Martina Irving, enhetschef, 010-454 26 84
Anna Åkesson, enhetschef, 010-454 29 11

Fackliga representanter:
Malin Bood, SACO, 010-454 31 31
Helena Blomkvist, ST, 010-454 28 53

Välkommen med din ansökan!

Ange gärna diarienummer PSL 2019-12 i din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare -

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-19
Ange följande referens när du ansöker: dnr: PSL 2019-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Pensionsmyndigheten

Adress
Pensionsmyndigheten
Box 38190
10064 Stockholm

Kontorsadress
Hornsgatan 168

Jobbnummer
4592432

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: