Administrativ assistent till IFO Uppföljning familjehem

Linköpings kommun / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Om Socialförvaltningen
Socialförvaltningen är en växande myndighetsförvaltning med ca 400 medarbetare. Verksamheten består av tre verksamhetsområden, avdelningen för försörjningsinsatser, individ- och familjeomsorg samt äldre och funktionsnedsatta. Socialförvaltningen har enligt socialtjänstlagen det yttersta ansvaret för de som vistas i kommunen. Verksamheten fokuserar huvudsakligen på barn/ungdomar och deras föräldrar, vuxna i behov av insatser på grund av åldrande, funktionsnedsättning, psykosocial problematik samt individer i behov av försörjningsinsatser.

Om arbetsplatsen
Avdelningen för Individ- och familjeomsorg (IFO), stödfunktioner, arbetar som stöd inom utrednings- och uppföljningsarbete i samråd med andra funktioner på Socialförvaltningen. Stödfunktioner finns inom olika avdelningar på förvaltningen och nu söker vi en medarbetare till gruppen Uppföljning familjehem som arbetar med familjehemsplacerade barn.

Publiceringsdatum
2018-09-20

Dina arbetsuppgifter
Uppföljning familjehem har som främsta uppdrag att säkerställa att barn som vårdas i familjehem får en god vård och att de så långt det är möjligt får likvärdiga villkor som andra barn i samhället.

Uppdraget består i:

• Att planera och följa upp vården av de barn som är placerade i familjehem.
• Att skapa och upprätthålla en god och förtroendefull relation till de placerade barnen.
• Att var sjätte månad, i samband med att vården övervägs, skriva en rapport till socialnämndens utskott. I förekommande fall skriva rapport avseende övervägande om umgängesbegränsning eller beslut om hemlighållande av vistelseort var tredje månad.
• Att i samverkan med barn, familjehem och vårdnadshavare upprätta genomförandeplaner och umgängesplaner.
• Att aktivt samverka med barnens skolor.
• Att samverka med barnets vårdnadshavare samt med familjehem och de nätverk, både privata och professionella, som finns runt barnet.
• Att utreda, besluta och följa upp öppenvårdsinsatser.
• Att driva processer och medverka i domstolsförhandlingar

Som administrativ assistent är dina arbetsuppgifter:

• Arkivering och akthantering; lägga upp nya akter, gallra i akter, lämna akter till Centralregistret och avsluta akter.
• Bistå vid nyanställning och avslut av personal gällande beställningar och behörigheter.
• Beställningar till gruppchef och handläggare (kontorsmaterial, vaktmästare, fika).
• Bokningar av hembesök, bilar, resor.
• Attestera och granska fakturor.
• Inhämta handlingar från domar, journal och registerutdrag från polis.
• Föra mötesprotokoll.
• Kontrollera folkbokföring och andra register.
• Posthantering och diverse kontorsgöromål (kopiera, scanna, faxa).
• Skapa statistik och listor.
• Arbete i Treserva med aktualiseringar, registreringar och avslut.
• Ta fram handlingar till utskott och nämnd.
• Visst arbete kring arvodering kan komma att bli aktuellt.

Kvalifikationer
Vi söker dig med gymnasiekompetens inom administration, samhällskunskap eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Krav på goda kunskaper i datoranvändning. Erfarenhet av ekonomi/utbetalningar, administrativt arbete och erfarenhet från arbete inom socialtjänstsektorn är meriterande. Meriterande är också kunskaper i Treserva, kring dokumentation och rapportskrivning.

Vi söker dig som har lätt för att samarbeta med andra, är serviceinriktad och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är självständig, tar ansvar för dina uppgifter, driver dina processer vidare och du planerar och organiserar arbetet på ett effektivt sätt. Du är engagerad, visar entusiasm och är lojal mot ditt arbete.

Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100 %

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 1926

Om Linköpings kommun
I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här:linkoping.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristina Flink, Gruppchef 013-20 52 96
Caroline Bergman, HR-konsult 013-29 47 37
Gustav Södling, Facklig företrädare, Vision 072 574 00 03
Christina Gustavsson, Facklig företrädare, SSR 013-20 78 54

Företag
Linköpings kommun

Adress
Linköpings kommun
Linköpings kommun, Socialförvaltningen
58181 Linköping

Kontorsadress
Barnhemsgatan 2, 582 28, Linköping

Jobbnummer
4359348

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: