Administrativ assistent till HR och ESF-projekt - Linköpings kommun - Administratörsjobb i Linköping
Administrativ assistent till HR och ESF-projekt
Linköpings kommun / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping

Om Omsorgs- och äldreförvaltningen
Linköpings kommun bygger en ny organisation inom Omsorg- och äldreförvaltningen för att bättre möta dagens och framtidens krav. Vård och omsorg är delar av kommunens kärnverksamhet, där flera viktiga framtidsfrågor finns. Vi erbjuder ett spännande och utvecklande jobb i en verksamhet som står inför många utmaningar och en komplex omvärld som påverkar såväl personal- och verksamhet som patientsäkerhetsarbetet.

Omsorg- och äldreförvaltningen arbetar på uppdrag av omsorgsnämnden, äldrenämnden och kommunstyrelsen. Förvaltningen ansvarar som politiska facknämnder, beställarnämnder/uppdragsnämnder för bland annat äldreomsorg, insatser för personer med funktionsnedsättning, socialpsykiatri, individ- och familjeomsorg samt boende och insatser till ensamkommande barn och ungdomar.

Omsorg- och äldreförvaltningen utreder, planerar och upphandlar vård och omsorg utifrån målgruppernas behov. Vi utför ett meningsfullt och viktigt arbete som gör nytta i samhället.

Om arbetsplatsen
Linköping har över 150 000 invånare och är landets femte största kommun och en av landets snabbast växande kommuner. Vård och omsorg, behandling, råd och stöd samt LSS hör till de största kommunala åtagandena. Välfärdstjänster inom vård- och omsorgssektorn står inför stora utmaningar. En av de största utmaningarna är kompetensförsörjningen. Omsorg- och äldreförvaltningen har ett ansvar för kompetensförsörjningsfrågorna för sektorn vård och omsorg. Ansvaret handlar i grunden om att ta fram strategier för att på sikt säkerställa kompetensförsörjning och öka attraktiviteten för vård- och omsorgsyrken i sektorn.

På förvaltningen finns Forsknings och utvecklingscentrum (FoU Centrum) inom vård, omsorg och socialt arbete. FoU Centrums huvudman är kommunens omsorgsnämnd och enheten har samverkansavtal med 8 kommuner i mellersta och västra Östergötland. FoU Centrums basuppdrag är att tillsammans med samverkande kommuner och andra aktörer stödja och genomföra FoU-projekt inom socialtjänst och välfärdsområdet. FoU-projektens omfattning och inriktning varierar från lokalt initierade projekt till mer omfattande regionala, nationella och internationella projektsatsningar.

Uppdraget kommer att vara delat mellan administrativt HR-stöd till verksamhetsstrateg inom HR samt administrativt stöd till FoU Centrums ledning och medarbetare, framförallt inom ESF-projektet EVIKOMP. Arbetsfördelningen i uppdraget kan komma att förändras.

Publiceringsdatum
2018-07-23

Dina arbetsuppgifter
HR kommer att bedriva ett strategiskt arbete med kompetensförsörjningsfrågor för sektorn vård och omsorg, framförallt med att utveckla praktikfrågor, nya karriärvägar för personal inomm sektorn samt omvärldsbevaka utvecklingsfrågor som nya modeller för lärande och utveckling. allt för att skapa en attraktivitet för vård- och omsorgssektorns yrken. Din roll som administrativ assistent blir att medverka i detta arbete.

Administratören i ESF-projektet är den person som hanterar projektets logistik med att koordinera lärandecoacherna och arbetsplatserna. Vidare sköter denna person alla bokningar gällande chefernas ledarskapsutbildningar och de bokningar som rör det transnationella utbytet. Arbetet innebär goda möjlighet till frihet under ansvar och du får goda möjligheter att lägga upp ditt arbete själv. Du som administrativ assistent har stor påverkansmöjlighet på administrativa rutiner gällande aktuella ESF-projekt tillsammans med andra adminstratörer. Du kommer att vara ett stöd till FoU Centrums ledning och medarbetare samt medverka i team tillsammans med projektledare, lärandesamordnare, ekonom och andra berörda av projekten. Du kommer även arbeta med diarieföring och övrig utbildningsadministration.

Kvalifikationer
Du har avslutad utbildning inom HR, personaladministratör eller annan administrativ utbildning alternativt motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har förståelse för projektbaserad verksamhet, gärna inom socialtjänst, omsorg och välfärdsverksamheter. Du arbetar idag som samordnare inom vård och omsorg alternativt inom personaladministration, gärna rörande kompetensförsörjning.

Utifrån transnationellt samarbete är det meriterande med kunskaper i engelska. Körkort är ett krav.

Du har god systemvana och erfarenhet av Office-paketet och logistikprogrammet Laps care.

För att trivas i rollen är du van vid att ta tag i saker på ett lösningsorienterat sätt och att arbeta i en föränderlig arbetsmiljö. Du har förmåga att snabbt ställa om och prioritera efter nya förutsättningar. I denna roll kommer du att ha flertalet kontaktytor vilket förutsätter att du är trygg i din sociala och kommunikativa förmåga. Du trivs med att samarbeta med andra och kan driva på ditt arbete och dina resultat.

Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 1651

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Angelika Nordin, HR Angelika.Nordin@linkoping.se 013-294726
Susanna Lundstedt, Avdelningschef susanna.lundstedt@linkoping.se
Malin Robertsson, Projektledare malin.robertsson@linkoping.se
Britt-Marie Sandström, Facklig företrädare Vision britt-marie.sandstrom@linkoping.se 013-207140

Företag
Linköpings kommun

Adress
Linköpings kommun
Linköpings kommun, Omsorgs- och äldreförvaltningen
58181 Linköping

Kontorsadress
Drottninggatan 16, 582 25, Linköping

Jobbnummer
4259410

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: