Administrativ assistent till globalt bolag inom Automotive

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du en serviceinriktad, lättlärd och initiativrik person med erfarenhet inom administration? Söker du en ny utmaning i en internationell miljö? Vi på Adecco kan nu erbjuda dig en möjlighet att utvecklas som Administrativ assistent hos vår kund inom fordonsindustrin!

Publiceringsdatum
2017-01-16

Om tjänsten
Tjänsten innebär en spännande och global arbetsplats där du som administrativ assistent har ett omväxlande arbete. Du kommer att tillhöra avdelningen för produktutveckling och din roll innebär att stötta chefer och ledningsgrupp i olika administrativa uppgifter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Administrativt stöd för chefer vid anställning av nya personal så som beställning av datorer, telefoner, id-handling, accesser samt ge praktisk information till nyanställda
• Hålla koll på avdelningens personalbudget
• Administration av anställda i systemet för resursplanering
• Bistå med administrativ support i företagets interna system
• Kontering i SAP/R3
• Administration av utbildningar
• Uppdatera nyckeltal
• Rese- och konferensbokning
• Boka möten och föra protokoll
• Hantera ad-hoc uppgifter

Du kommer att vara en del av en utmanande internationell affärsmiljö där det finns goda möjligheter att växa professionellt. Om du vill nå dina personliga mål tillsammans med andra människor, är detta din rätta arbetsplats!

Uppdraget påbörjas i mitten av februari 2017 och pågår inledningsvis fram till 2018-01-31, med stor chans till fortsättning för rätt person. Arbetets omfattning är på heltid, dagtid. Du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco men arbetar på plats hos vår kund med placering på Hisingen.

Om dig
Vi söker dig som har goda kunskaper inom administration och trivs med att arbeta i en supporterande roll. Tidigare erfarenhet inom fordonsindustrin är högst meriterande. Då företaget är globalt är det ett krav att du behärskar både svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift. Du har god datorvana och kunskaper i MS Office så som Word, Excel och PowerPoint. Erfarenhet från SAP/R3 är önskvärt. Goda kunskaper i system så som EBD, Violin, Teamplace och VGMS är värdefullt för att du snabbt skall kunna sätta dig in i arbetet. Vidare är det en förutsättning att du har körkort B.

Som person är du serviceinriktad med förmåga att arbeta självständigt, proaktivt och ta egna initiativ. Du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya processer och system samt trivs i en händelserik vardag med många tvära kast. Är du en noggrann och ordningsam person som har en förmåga att planera och organisera kommer att göra succé på din nya arbetsplats.

Viktigt för tjänsten är:
• erfarenhet av en assisterande roll inom administration
• tidigare erfarenhet och förståelse av internationella miljöer
• flytande engelska och svenska i både tal och i skrift

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten!

Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start 2017-02-15. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden men arbetar på plats hos vår kund på Hisingen. Tjänsten är på heltid, kontorstider, och pågår initialt till 2018-01-31 med goda möjligheter till förlängning.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev. Vi föredrar ansökningshandlingar på engelska!

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lydén på 031-764 35 23.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Lydén 031-7643523

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3264572

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: