Administrativ assistent till fordonsindustrin!

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Som administrativ assistent kan du se fram emot en varierande arbetsdag där snabba lösningar och kreativa idéer alltid behövs. Vi söker nu en service-minded person med hög integritet och ett sinne för siffror. Har du en god förmåga att prioritera och strukturera och dessutom också goda kunskaper i Excel kan du vara den vi söker!

Publiceringsdatum
2017-07-17

Om tjänsten
Vår kund är en av de större aktörerna inom fordonsindustrin. Som administrativ assistent kommer du att supportera 4-5 chefer med administrativt arbete och kommer framförallt att ansvara för att hantera konsultordrar i företagets interna system samt avlasta cheferna med annat administrativt arbete. Du kommer också att hjälpa till med agenda och protokoll vid ledningsmöten etc. I din roll kommer du att arbeta mycket i Excel samt i företagets interna datasystem. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:

* Hantering av konsultordrar
* Ansvar för beställningar i företagets interna system och följa upp alla fakturor samt reagera på avvikelser
* Agenda och protokoll vid ledningsmöten
* Reseräkningar
* Bistå med övergripande administrativ support. Planera, sammanställa och följa upp administrativa uppdrag

Om dig
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av administrativt arbete och som trivs med att arbeta i en supporterande roll där fokus ligger på administration. Är du en strukturerad och service-minded person med siffersinne som tidigare arbetat mycket i Excel samt är van vid att hantera budgetar och dylikt så kommer du snabbt in i denna roll. Tidigare erfarenhet inom fordonsindustrin är meriterande. Då företaget är globalt är det ett krav att du behärskar både svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift.

Som person har du hög integritet, är noggrann och strukturerad samt har en förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du kan snabbt sätta dig in i nya processer och system samt trivs i en händelserik vardag med många tvära kast.

Viktigt för tjänsten är:
• flerårig erfarenhet av administrativt arbete i en större organisation
• goda kunskaper i Excel
• flytande engelska och svenska i både tal och i skrift

Du kommer att vara en del av en utmanande internationell affärsmiljö där det finns goda möjligheter att växa professionellt. Om du vill nå dina personliga mål tillsammans med andra människor, är detta din rätta arbetsplats!

Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start 3 september. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden men arbetar hos vår kund. Tjänsten är på heltid, kontorstider, och pågår till 31 december 2018 med goda möjligheter till förlängning.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Julia Algotsson på 031-725 45 38.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julia Algotsson 031-725 45 38

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3607298

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: