Administrativ assistent till Enheten för försörjningsstöd

Stockholms Stad:Sociala avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Sociala avdelningen i Stockholm

En annons från Stockholms stad.

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Södermalms stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Södermalm, Reimersholme, Långholmen, Gamla Stan, Riddarholmen och Hammarby Sjöstad. Det bor drygt 125 000 invånare i området. Inom Södermalms stadsdelsförvaltning arbetar 1700 medarbetare som ansvarar för att äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö utförs på allra bästa sätt för Södermalmsborna.

Enheten för försörjningsstöd är en av enheterna inom Sociala avdelningen på Södermalms stadsdelsförvaltning. Vårt uppdrag är att utreda, bedöma samt besluta om ekonomiskt bistånd samt säkerställa att alla utbetalningar görs på korrekt underlag.

På enheten arbetar 28 handläggare i tre grupper: Mottagning, Utredningsgrupp 1 och Utredningsgrupp 2 samt FUT-utredare och två administrativa assistenter.

1 plats(er).Som administrativ assistent har du ett mångsidigt uppdrag och du arbetar i en spännande miljö i nära samarbete med socialsekreterare, bidragshandläggare och chefer inom Enheten för försörjningsstöd. I dina uppgifter ingår bland annat att göra dagliga avstämningar i vårt verksamhetssystem Paraplyet, administrera egna medel, PGA-utbetalningar, fakturagranskning, handlägga enhetens återkrav både mot Försäkringskassan och enskilda, personalrapportering och ett visst administrativt stöd till enhetens chefer.

Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning. För att fungera och trivas bra i rollen har du god samarbetsförmåga och servicekänsla, vilket innebär att du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har god numerisk förmåga, vilket innebär att du tycker om att arbeta med siffror och förstår numeriska underlag. Du är noggrann och ansvarsfull.

Vidare är du självgående och strukturerad i ditt arbetssätt, vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Du har förmåga att hantera många olika arbetsuppgifter parallellt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Du har erfarenhet av arbete inom socialtjänstens verksamhet och IT-systemet Paraplyet. Har du dessutom erfarenhet av Agresso är det meriterande. Vidare är du en van datoranvändare och har goda kunskaper i officepaketet.
Varaktighet: Tillsvidare.
Arbetstid: Dagtid.
Provanställning kan förekomma.

Vi erbjuder flextid, friskvårdstimme samt tillgång till hälsocoach och ett brett utbud av friskvårdsaktiviteter.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Biträdande enhetschef Erica Brandt,08-508 12 156

Catarina Hillås Lindberg, SACO/SSR, 08-50813227 (facklig)
Margareta Sabuk, Enhetschef, 08-508 12 303, 0761212303
Maria Sipilä, Vision, 0798-253498 (facklig)

Erfarenhet krävs

Publiceringsdatum
2015-02-11

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-03
Ansökan skickas till:
Sociala avdelningen
Ange följande referens när du ansöker: A30901
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erica Brandt

Företag
Stockholms Stad:Sociala avdelningen

Adress
Stockholms Stad:Sociala avdelningen
Box 4270
11220 Stockholm

Kontorsadress

Jobbnummer
2161498

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad:Sociala avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad:Sociala avdelningen: