Administrativ assistent till EFS-projekt för arbetslivsintrodukt

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm, Sundbyberg, Huddinge, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Referens: 040005-2011
Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.
Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv.
Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.
Vi söker 
Administrativ assistent till ESF-projekt AMiA (Aktivering, Motivering inför Arbetslivsintroduktion) med placering inom LFC-kansliet 
Försäkringskassan har tillsammans med Arbetsförmedlingen, SKL, Coompanion Sverige och Företagarna fått medel för ett ESF projekt som omfattar ca 87 miljoner inklusive medfinansieringen. Projektet avser personer vars tid upphör i sjukförsäkringen och som ska få insatser genom Arbetsförmedlingens arbetslivsintroduktion. 
Målet är att utveckla en sammanhållen verksamhet och ett tätare samarbete mellan myndigheterna som ska följa individen under hela kedjan - före, under och efter arbetslivsintroduktionen. Projektet ska genomföras på fyra utvalda orter i landet. 
Arbetsuppgifter och ansvar 
Som administrativ assistent till projektet har du ett varierande arbete med olika arbetsuppgifter. Du är ett stöd till projektledningen och arbetar på uppdrag av projektledaren. Du kommer bland annat att arbeta med
• Diarie- och arkivfrågor* Ekonomiadministrativa ärenden som t.ex. fakturahantering, kontering* Administrationsuppgifter, bokning av olika slag, tidsredovisnings- och behörighetsfrågor* Planering och uppföljning av möten och konferenser, ansvara för protokoll och ta fram presentationsmaterial. Du kommer också att vara kontaktperson i administrativa frågor inom Försäkringskassan och mot övriga samarbetspartners i projektet. 
I samråd med projektledaren ansvarar du för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå projektets mål. 
Kompetensprofil
Den vi söker har ett genuint intresse för samhällsfrågor med en god omvärldsorientering och initiativförmåga som krävs för att detta strategiskt viktiga samverkansprojekt ska kunna genomföras på bästa möjliga sätt. AMiA förväntas bli ett systempåverkande projekt inom välfärdssektorn.
Du har också kunskap och erfarenhet av olika administrativa system och mycket goda kunskaper i Officepaketet och Agresso. 
Det är meriterande om du har erfarenhet av att självständigt driva och ansvara för olika uppdrag, skapa administrativa rutiner och system samt ta fram presentationsmaterial.
Erfarenhet av administrativa uppgifter i projektarbete med EU projekt liksom erfarenhet av liknande arbete inom en större organisation är också meriterande. 
Du bör också vara självständig, initiativrik, serviceinriktad och lätt att samarbeta med, strukturerad, noggrann och ha en hög arbetskapacitet. Vidare har du mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift och goda kunskaper i engelska då projektet kommer att ha internationella inslag. 
Formell kompetens
För befattningen krävs gymnasieutbildning och gärna flerårig erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter. 
Övrigt 
Anställningen beräknas pågå till och med 30 juni 2013. Placeringsort Stockholm. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. 
Mer information 
Vill du veta mer om uppdraget är du välkommen att kontakta projektekonom Helga Levin, tfn 010-116 90 94. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Jeanette Erlandsson tfn 010-116 79 91. 
Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST-FK Anne Hagberg, tfn 010-116 12 93, för Saco Rita Koskinen Lundström, tfn 010-111 43 72 och för SEKO Ebrima Dibba, tfn 010-116 9101.  
Ansökan  
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning och uppgifter om referenser märkt med diarienummer 040005-2011 senast den 10 juli 2011. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan. 
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Publiceringsdatum
2011-06-20

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
967199

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: