Administrativ assistent till Boenheten- Vikariat
Haninge Kommun / Administratörsjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Haninge,
Ödeshög,
Hjo,
Vadstena,
Boxholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Haninge Kommun i Haninge,
Stockholm eller i
hela Sverige Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.
Hos oss på social- och äldreförvaltningen får du vara med och bidra till ett bättre liv för de vi är till för. Tillsammans med oss kommer du få vara med och skapa rätt förutsättningar och hitta nya lösningar för att klara vårt uppdrag med god kvalité idag och i framtiden. Här ansvarar vi för livets hela resa inom individ- och familjeomsorg, stöd och service till personer med funktionsnedsättning och för omsorg och stöd i olika former till kommuninvånare, över 65 år. Vill du tillsammans med oss bidra till ett bättre liv?
Välkommen att utvecklas med oss
Boenheten och mottagning av nyanlända är en del av avdelningen Arbete och Försörjning som även består av 3 enheter med uppdraget ekonomiskt bistånd och arbetsmarknadsuppdraget.
Inom avdelningen finns också verksamhetsutvecklare och kommunens integrationssamordnare. Vi samarbetar med många olika aktörer både internt och externt.
Enhetens uppdrag är att motverka långvarig hemlöshet genom vräkningsförebyggande arbete samt bostadssociala insatser till målgrupper inom förvaltningen. Enheten har även i uppdrag att ta emot anvisade nyanlända, ge dem stöd till eget boende, integration och ekonomiskt bistånd.
Idag arbetar totalt 19 medarbetare inom enheten inklusive enhetschef och gruppledare. De övriga är vräkningsförebyggande samordnare, socialsekreterare, integrationslotsar, hälsokoordinator och administrativa assistenter, men en av dem ska snart vara föräldraledig.
Därför söker vi nu dig som vill vara med och ansvara för en del av enhetens administrativa arbetsuppgifter.
Ditt uppdrag
Främst handlar uppdraget om att hantera det administrativa i enhetens vräkningsförebyggande arbete, men även andra administrativa arbetsuppgifter som förekommer på enheten.
Dina arbetsuppgifter innebär att dagligen registrera olika sorters underrättelser som inkommer från hyresvärdar, elbolag och kronofogden. Du kommer ringa och skicka brev till hyresgäst eller elkund. Du kommer också ringa till inkassobolag, hyresvärd och elbolag för att följa upp om skuld reglerats.
Övriga arbetsuppgifter kan vara att förbereda underlag inför och dokumentera efter vräkningsförebyggande arbetets veckomöten, föra statistik och rapportera till chef, hantera och sortera olika dokument, skriva minnesanteckningar, viss registervård samt vara delaktig i verksamhetens utvecklingsarbete.
Som medarbetare i kommunen är du också delaktig i att bidra till en ekonomi i balans och en god arbetsmiljö
Det här söker vi hos dig
Tjänsten förutsätter att du är strukturerad och noggrann, har en god samarbetsförmåga och att du är tycker om att ge god service till kollegor, interna och externa parter och kommunens medborgare. För att passa i rollen som administrativ assistent hos oss vill vi att:
- Du har gymnasieexamen som gett dig kunskaper inom administration, samhälle och kundservice.
- Du har minst ett års dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete inom socialtjänstens uppdrag eller på annan myndighet.
- Du har god datorvana då vi använder oss av olika IT-system i det dagliga arbetet.
- Du har körkort och körvana.
Din kompetens
- Du är van vid att använda dator och telefon som huvudsakliga arbetsredskap.
- Du kan strukturera dina arbetsuppgifter samt är noggrann i ditt utförande av dem.
- Du har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad.
- Du behärskar svenska i tal och skrift mycket väl samt kan föra samtal på engelska relativt obehindrat.
- Du är van att arbeta självständigt och tar ett stort eget ansvar för ditt uppdrag.
- Kunskaper inom hyresjuridik eller erfarenhet av arbete med kundreskontra hos fastighetsägare är meriterande.
- Erfarenhet av verksamhetssystemet LifeCare är meriterande.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet!
Provanställning kan komma att tillämpas
Det här kan vi erbjuda dig
Ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor och erfarna chefer. Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med goda parkeringsmöjligheter och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågsstation, endast 20 minuter från Stockholm city. Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, rökfri arbetstid.
Gå gärna in på vår hemsida
www.haninge.se för mer information.
Vid frågor om tjänsten, kontakta gärna Carina Donselius, enhetschef Boenheten och mottagning av nyanlända, helst via mail:
carina.donselius@haninge.seKontakt via kommunens växel 08-606 7000
Välkommen med din ansökan!
I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2023-02-01 eller enligt överenskommelse Visstidsanställning till
Publiceringsdatum2022-11-07ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHaninge kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/801".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Haninge kommun (org.nr 212000-0084)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Social- och äldreförvaltningen, Boenhet och mottagning nyanlända
Kontakt Carina Donselius
08-6067000 Jobbnummer 7148601
Observera att sista ansökningsdag har passerat.