Administrativ assistent till Boendestöd

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Majorna-Linné är Göteborgs folkrikaste stadsdel med cirka 64 000 invånare. Med närheten till både hamn och grönområden, den gamla bebyggelsen och det rika kulturutbudet, är det en attraktiv del av staden att leva och vistas i.
Stadsdelsförvaltningen i Majorna-Linné har cirka 1800 anställda. Här arbetar vi inom verksamheter som individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, hälso-sjukvård och social omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning. Med engagemang och nytänkande gör vi stor skillnad för många. Göteborgs stads stadsdelsorganisation är under genomlysning som ett led av stadens behov av ständiga förbättringar.


Publiceringsdatum
2020-01-17

Arbetsuppgifter
Är du en flexibel, strukturerad och erfaren administratör som är redo för en ny utmaning?
Då kan du vara den administrativa assistent vi söker till Boendestöd enhet 2 inom sektor IFO/FH Majorna- Linné.

Boendestöd syftar till att brukaren skall kunna leva ett självständigt liv.
Det kan vara både ett motiverande stöd och praktisk hjälp med personlig omvårdnad och att sköta hemmet. Boendestödet är också en hjälp för att motverka isolering och ett stöd i brukarens dagliga aktiviteter.

Sedan 2 år tillbaka arbetar vi med PluGo och mobilt arbetssätt, Majorna-Linné har varit en av 3 piloter för införandet i staden. Detta är nu ett implementerat arbetssätt som gör att medarbetarna kan utföra dokumentationen tillsammans med brukarna i deras egna hem.

I vår personalgrupp finns det framför allt kompetens inom områdena neuropsykiatriska funktionsvariationer, intellektuella funktionsnedsättningar, boendesocial problematik, missbruk- och beroendeproblematik, samt psykisk ohälsa.

Den administrativa assistenten arbetar på uppdrag från enhetschef och är ett praktiskt stöd till enhetschef för att säkerställa driften av verksamheten. Administratören har rollen som schemaadministratör och ansvarar för den dagliga driften samt är enhetschefens och medarbetarnas närmsta stöd i schemaarbetet.

Administratören tar emot anmälningar då medarbetare är frånvarande från arbetsplatsen som vid t.ex. sjukfrånvaro Administratören ansvarar för att säkerställa bemanningen och praktisk planering vid tillfälliga och akuta behov av personal i verksamheten. Administratören beställer även vikarier från bemanningsenheten och säkerställer schemaplaneringen som sker i Multi Access.

I ditt uppdrag ingår praktiska arbetsuppgifter som t.ex. stöd till enhetschef då beslut skall verkställas, information till medarbetare och brukare, upprätta rutiner i samråd med enhetschef, vara behjälplig vid uppföljning och introduktion av nya medarbetare etc.

Du har ett nära samarbete med andra planerare i stadsdelen samt regelbundna möten med produktionscontroller.



Kvalifikationer
Du har gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi/administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har även erfarenhet av schemaläggning samt personalplanering. Det krävs erfarenhet av arbete som administratör i personalsystemet Personec och schemaverktyget Multi Access.

Det är även meriterande och du har erfarenhet av schemaplanering inom boendestöd.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet som för oss innebär att du är självgående, analytisk och har förmåga att både se helheten och detaljerna.
Du är metodisk, strukturerad och har god samarbetsförmåga.
Du arbetar på ett verksamhets- och serviceinriktat sätt med fokus på kvalitet.
Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och kan prioritera.
Då uppdraget är brett behöver du kunna strukturera ditt egna arbete samt ha ett stort mått av ordningssinne.

Mycket god datavana är en förutsättning eftersom allt vårt arbete sker i IT-system.



ÖVRIGT
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A928048".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , SDF Majorna-Linné

Jobbnummer
5047450

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: