Administrativ assistent till Arbetsgivaravdelningen

Nynäshamns kommun, KSF, enhet 3 / Administratörsjobb / Nynäshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nynäshamn, Trosa, Salem, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nynäshamns kommun, KSF, enhet 3 i Nynäshamn

Nynäshamn är en expansiv skärgårdskommun endast 30 minuter med motorväg från Globen. Här finns naturupplevelser i lättåtkomlig ytterskärgård, en livskraftig landsbygd och en stad granne med havet. Här ser du den fria havshorisonten från fastlandet. Här finns frihet att utvecklas.

Arbetsgivaren Nynäshamns kommun erbjuder rätt till heltid, flextid, önskeschema och möjlighet till distansarbete i flera verksamheter. Medarbetarna erbjuds även en väl utvecklad friskvård.

Läs mer om kommunen på www.nynashamn.se

KOMMUNSTYRELSEFÖRVALTNINGEN ansvarar för kommunövergripande frågor och förbereder ärenden som ska behandlas i kommunstyrelsen. Chef för kommunstyrelseförvaltningen är kommunchefen.

Publiceringsdatum
2015-04-07

Arbetsuppgifter
Arbetsgivaravdelningen, med 14 medarbetare, är centralt placerad på kommunstyrelseförvaltningen. Avdelningens uppdrag är att aktivt verka för att Nynäshamns kommun ska utvecklas till en effektiv och än mer attraktiv arbetsgivare genom att styra, stödja och följa upp verksamhetens arbete inom det arbetsgivarpolitiska området. Mottagare av våra tjänster är kommunens ca 110 chefer.

Vi söker nu en administrativ assistent till vår avdelning.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
• Vara administrativt stöd till Personalchefen och avdelningen
• Sekretariat för personalsföreningen Solön
• Arkivera personalakter
• Boka konferenser, möten och lokaler
• Delta i det interna fysiska arbetsmiljöarbetet på uppdrag av personalchefen
• Beställa kontorsmaterial, datorer och telefoner
• Administrera interna utbildningar med hjälp av systemstöd
• Ta fram presentationsmaterial och publicera information på webben
• Hantera enklare löneadministrativa uppgifter
• Sköta ekonomiadministrativa uppgifter såsom fakturahantering, omföringar och vara stöd till budgetansvariga på avdelningen.
• Ansvara för behörigheter och datorer

Kvalifikationer
Kvalifikationer
• minst gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning
• kunskaper om fakturahantering
• goda kunskaper i Office-programmen
• minst 5 års dokumenterad erfarenhet i liknande roll
• erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet är meriterande

Vi söker dig som motiveras av omväxling i ditt arbete, har förmåga att självständigt prioritera arbetet, ta egna initiativ och som lätt kan ta till dig nya arbetsuppgifter och datasystem.
Vidare är du strukturerad, noggrann, ansvarskännande och självständig. Du kan upprätthålla en hög servicegrad, har lätt att samarbeta med andra och är bra på att uttrycka dig i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
För att möjliggöra en effektiv och rättvis bedömning av inkomna ansökningar ber vi dig att göra en digital ansökan via länken nedan och noggrant fylla i efterfrågade uppgifter.

VI UNDANBER OSS ALLA ERBJUDANDEN OM ANNONSERINGS- OCH REKRYTERINGSHJÄLP I SAMBAND MED DENNA ANNONS.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-19
Ange följande referens när du ansöker: KS/2015/0094/023
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annette Måhlstedt, Personalchef 08-520 683 03

Facklig kontakt
Fackliga företrädare kan nås via kommunens växel 08-520 680 00

Företag
Nynäshamns kommun, KSF, enhet 3

Adress
Nynäshamns kommun, KSF, enhet 3
Nynäshamns kommun
14981 Nynäshamn

Kontorsadress
14981 Nynäshamn

Jobbnummer
2236354

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nynäshamns kommun, KSF, enhet 3

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nynäshamns kommun, KSF, enhet 3: