Administrativ assistent sökes till IT Klienter-skrivare, Halmsta
Region Halland, IT Klienter - skrivare / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Halland, IT Klienter - skrivare i Halmstad,
Varberg eller i
hela Sverige Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken - alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas "Vi KAN", där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande - ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.
Regionservice levererar servicetjänster till Region Hallands kärnverksamheter. Medarbetarna utför tjänster inom serviceområdena teknik, fastigheter, kost, städ, vaktmästeri, logistik, administration, kurs & konferens, upphandling, intranät, kommunikation och it/tele. Regionservice målsättning är att utveckla en effektiv och rationell service med hög kvalitet.
Klient och Skrivare är en avdelning som ansvarar för beställning, uppsättning och leverans av datorer till samtliga användarna inom Region Halland. Tjänsten som administrativ assistent ansvarar för beställning och uppföljning i dialog med såväl användare som leverantör. Placeringsort för tjänsten är Halmstad.
Publiceringsdatum2016-11-17ArbetsuppgifterDe vanligaste arbetsuppgifterna består av att arbeta i inventariesystem, ta fram rapporter, uppföljning, vara ett stöd för verksamheten vid beställning av IT-produkter, licenser och mjukvara samt viss fakturahantering.
Du kommer att stötta verksamheten inför nybeställning och reinvestering av datorer samt vara representant i Hallands sjukhus IT-investeringsråd. Du kommer även agera som kontaktyta mot leverantörer.
Som administrativ assistent ingår viss kontoadministration i Region Hallands AD- och Exchange-miljö. Du kommer att arbetar med sedvanliga administrativa uppgifter i rollen som chefsstöd. Vid behov kommer du att stötta vår Service Desk som första linjens support.
KvalifikationerVi söker dig som har gymnasieutbildning eller högre med inriktning ekonomi och administration. Du som söker har erfarenhet av arbete inom ekonomi och administration med stöd av IT-system. Gärna från annan IT-verksamhet.
För denna tjänst kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet då uppdraget kräver stor mognad och förståelse för IT som en del i helheten. Ett pågående införande av en systemförvaltningsmodell i Region Halland innebär att lyhördhet, flexibilitet och engagemang är viktiga egenskaper. Vi söker därför dig som är noggrann, ansvarsfull, serviceinriktad, ordningsam och stresstålig. Din kommunikativa och pedagogiska förmåga är god. Du trivs med att jobba i team men är också självgående. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska, både vad gäller tal och skrift.
Datorkunskaper som är meriterande är:
• Kunskaper om ITIL och processinriktat arbetssätt.
• MS Office
• Vana att arbeta i administrativa stödsystem
Då resor förekommer i tjänsten krävs B-körkort.
ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan!
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast. .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-01
Ange följande referens när du ansöker: RGS 66/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktThomas Segerlind 0722-07 96 75
FöretagRegion Halland, IT Klienter - skrivare
AdressRegion Halland, IT Klienter - skrivare
Box 517
30180 HALMSTAD
Kontorsadress30180 Halmstad
Jobbnummer 3166954
Observera att sista ansökningsdag har passerat.