Administrativ assistent sökes till Hjälpmedelscentrum i Halmstad

Region Halland, Hjälpmedelscentrum / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Halland, Hjälpmedelscentrum i Halmstad, Varberg, Kungsbacka eller i hela Sverige

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken - alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas "Vi KAN", där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande - ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Inom Hjälpmedelscentrum finns en samlad och bred kompetens såväl medicinskt som tekniskt. Vårt uppdrag innebär att genom utprovning, anpassning, och underhåll av hjälpmedel underlätta vardagen för personer med funktionsnedsättning. Vi arbetar med såväl information, utbildning, utprovning, inköp, lagerhållning, rekonditionering och teknisk service av hjälpmedel.

Från och med 2018 tillhandahåller Hjälpmedelscentrum även livsmedel för speciella medicinska ändamål i Halland. Uppdraget innebär bland annat att patienterna kommer vända sig till Hjälpmedelscentrums kundtjänst för att göra uttag på sina förskrivningar. Uppdraget innebär även utbildning av och konsultationer gentemot förskrivare samt lagerhållning och distribution av produkterna.

Verksamheten omfattar hela länet.


Publiceringsdatum
2018-05-03

Arbetsuppgifter
Vi söker en positiv, prestigelös och driven medarbetare med naturlig fallenhet för service till rollen som administrativ assistent på hjälpmedelscentrum. I arbetsuppgifterna ingår administrativa uppgifter såsom fakturahantering, uppdatera listor, sköta beställningar m.m. men arbetsuppgifterna kan variera då du fungerar som ett stöd till verksamheten, kollegor och chefer. Arbetet kräver därför nära samarbete med alla avdelningar inom Hjälpmedelscentrum.
Du kommer även att ha daglig kontakt med våra kunder och brukare via telefon och mail i vår kundtjänst där du ger information och svarar på generella frågor om hjälpmedel samt registrerar uttag av olika näringsdrycker.


Kvalifikationer
Avslutad gymnasieutbildning är ett krav.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som beskrivits ovan. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i Office-paketet och lätt för att använda digitala verktyg. Vi använder oss av datorsystemen Agresso, Sesam och TeleQ. Har du erfarenhet av dessa system är det en fördel.

Som person tror vi att du är flexibel, ansvarsfull och har förmågan att arbeta med många arbetsuppgifter parallellt. Du bör vara pedagogisk i din kommunikation och kunna anpassa dig efter personen du samtalar med och engageras av att hjälpa människor. Du har förmågan att strukturera dina arbetsuppgifter och har ett lösningsfokuserat synsätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Goda kunskaper i svenska i tal och skrift erfordras.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
I denna rekrytering planerar vi att hålla intervjuer den 25/5 samt 28/5.

Förvaltningen Ambulans, diagnostik och hälsa är länsövergripande och omfattar cirka 1100 medarbetare. Utifrån Region Hallands vision "Bästa livsplatsen" verkar Ambulans, diagnostik och hälsa för en god hälsa hos befolkningen. Våra medarbetare är nyckeln till att bedriva en verksamhet med hög kvalitet. Vår utgångspunkt är alltid patienten och den halländske medborgaren.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2018-09-01 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-20
Ange följande referens när du ansöker: ADH 46/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Skantz 0725-26 43 50

Företag
Region Halland, Hjälpmedelscentrum

Adress
Region Halland, Hjälpmedelscentrum
Box 517
30180 HALMSTAD

Kontorsadress
30185 Halmstad

Jobbnummer
4123269

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Halland, Hjälpmedelscentrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Halland, Hjälpmedelscentrum: