Administrativ assistent sökes till fordonsindustrin!
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Vill du arbeta inom en global organisation med spännande och utvecklande arbetsuppgifter och har tidigare erfarenheter av administrativt arbete? Se hit! Vi på Adecco, Automotive Professionals, kan nu erbjuda en tjänst som Administrativ assistent.
Hur ser din arbetsdag ut?
Som administrativ assistent kommer du att ge administrativt stöd till Vice President med arbetsuppgifter som inkluderar att hantera informationsflödet, förbereda och följa upp frågor som inkluderar interna och externa kontakter i organisationer, kalenderhantering samt planering och samordning av möten och affärsresor. I din roll kommer du även ansvara över att samordna externa möten, konferenser och evenemang med HR kommittén, koncernnämnden samt nätverkskonferenser med externa aktörer. Du kommer dessutom arbeta med vissa controller-uppgifter, budgetering och prognostisering av HR's kostandsställen samt ge administrativt stöd till HR med bland annat HRBP utbildningar och framställa fackliga förhandlingar.
Du kommer att arbeta i en miljö där primärt fokus ligger på att uppnå en anpassning av HR's strategiska mål och riktning på en global nivå. Prioriteringen är att anpassa HR nationellt till globala policys, riktlinjer, direktiv och processer. Detta kommer att genomföras genom ett nära arbete med det globala HR teamet föra att identifiera och adressera landsspecifika behov och utmaningar.
Vem trivs här?
Du som har en akademisk examen med inriktning mot företagsekonomi eller motsvarade kommer att trivas bra i din nya roll. Har du dessutom goda kunskaper om verksamheten och ett brinnande intresse för att hålla jämna steg med aktuella frågor inom koncernen och inom Hr i allmänhet kommer denna roll passa dig. Du skall ha utmärka kunskaper i engelska och svenska, både skriftligt och muntligt. Du har även utmärkt kunskap av interna IT-system samt ett stort intresse för att hålla jämna steg med nya IT-verktyg och metoder.
Vårt kundföretag värdesätter din styrka i att hantera deadlines och konfidentiell information. De värdesätter även din förmåga att vara flexibel, din hantering av pressade och stressiga situationer. En hög personlig integritet värdesätts och är viktig för att skapa och upprätthålla samt ge förtroende och trovärdighet i din roll. Du skall även vara proaktiv och bekväm i att bedöma och hantera frågor, särskilt i frånvaro av Vice President.
Vad erbjuder vi?
Du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco och uthyrd till vårt kundföretag. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Adecco är certifierat.
Är du intresserad?
Då du ska ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka tjänsten!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid
Publiceringsdatum2016-01-05ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-01
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Lydén 031-7643523
Johanna.Lyden@adecco.seFöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2601909
Observera att sista ansökningsdag har passerat.