Administrativ assistent sökes till Färdtjänstavdelningen, Falken

Region Halland, Färdtjänstavdelningen / Administratörsjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Halland, Färdtjänstavdelningen i Falkenberg

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken - alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas "Vi KAN", där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande - ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Förvaltningen Ambulans, diagnostik och hälsa är länsövergripande och omfattar cirka 1100 medarbetare. Utifrån Region Hallands vision "Bästa livsplatsen" verkar Ambulans, diagnostik och hälsa för en god hälsa hos befolkningen. Våra medarbetare är nyckeln till att bedriva en verksamhet med hög kvalitet. Vår utgångspunkt är alltid patienten och den halländske medborgaren.

I Region Halland utför Färdtjänstavdelningen myndighetsutövning på uppdrag av Varberg, Falkenberg, Halmstad, Hylte och Laholms kommuner. Avdelningen handlägger ansökan om färdtjänst och riksfärdtjänst för invånarna i dessa kommuner.
Handläggning sker genom hembesök, telefonkontakt eller besök på avdelningens kontor i Falkenberg. Färdtjänstavdelningen är också ute och informerar om verksamheten till olika externa intressenter exempelvis inom vården och handikappföreningar. Avdelningen har ett nära samarbete med Hallandstrafikens kundcenter, där invånarna bokar sina resor. Avdelningen består av åtta medarbetare i funktioner som handläggare och assistenter.

Publiceringsdatum
2016-08-16

Arbetsuppgifter
• Framtagande och sammanställning av statistik inom området.
• Ansvara för framtagande av informationsmaterial.
• Assistera enhetschef och handläggarna.
• I övrigt sedvanliga administrativa arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning med administrativ inriktning eller annan bakgrund som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av likvärdigt arbete krävs. Du har goda kunskaper i svenska språket samt goda datorkunskaper i bl.a. Office-paketet.

För att fungera väl i vår verksamhet krävs god människokännedom, mycket god förmåga att kommunicera och uttrycka sig i tal och skrift. Vidare ställs stora krav på samarbetsförmåga, självständighet och förmåga att planlägga och disponera sin arbetstid. Vi tror att du har god servicekänsla, inger förtroende och är prestigelös. Du är positiv, stresstålig och lyhörd.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan!

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Tidsbegränsad anställning t.o.m. 2017-03-31 med ev. förlängning.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-11
Ange följande referens när du ansöker: ADH 41/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Larsson, Enhetschef 0346-562 68, 0709-356 268

Facklig kontakt
Nadja Olsson, Saco 0346-56 266
Mariette Jakobsson, Vision 035-13 47 52

Företag
Region Halland, Färdtjänstavdelningen

Adress
Region Halland, Färdtjänstavdelningen
Urmakaregatan 2, ingång B
31130 Falkenberg

Kontorsadress
Urmakaregatan 2, ingång B 31130 Falkenberg

Jobbnummer
2996575

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Halland, Färdtjänstavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Halland, Färdtjänstavdelningen: