Administrativ assistent/Registrator

Öckerö kommun / Administratörsjobb / Öckerö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Öckerö, Göteborg, Mölndal, Kungälv, Tjörn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Öckerö kommun i Öckerö

Välkommen till Göteborgs norra skärgård. Öckerö är strategiskt belägen i Göteborgs skärgård mellan Vinga och Marstrand. Kommunen består av tio bebodda öar med ca 12 500 invånare. Öckerö kommun erbjuder ett stimulerande arbete i en utvecklingsinriktad och kreativ skärgårdsmiljö. Naturen är lika vild och storslagen i vinterstorm som mild och leende i sommarsol.

Samhällsbyggnadsverksamheten har som uppgift att skapa förutsättningar för att tillgodose invånarnas och företagens rätt till trygghet. I samhällsbyggnad finns verksamheter som plan, bygg, miljö, hälsoskydd, kretslopp, städ, kost, båttrafik, färdtjänst, gata samt vatten och avlopp.

Publiceringsdatum
2014-02-18

Arbetsuppgifter
Som assistent/registrator ingår du i det administrativa stödet med uppdrag att administrera kretslopps - och miljö/hälsoskyddsärenden.

Som assistent för kretsloppsenheten är du en mycket viktig länk mellan verksamheten och kunden. Du svarar på inkommande frågor, synpunkter och felanmälningar som kommer in från allmänheten. Du har också, vid behov, kontakt med övrig personal på enheten. Du ansvarar för att blanketter och hemsida är uppdaterade. Du ansvarar för fakturagranskning och fakturering, både externt och internt. Du arbetar i ekonomisystemen Å-Data och Aditro, samt Infracontrol felanmälan och Lotus Notes.

Som registrator vid miljö och hälsoskydd registrerar/arkiverar du ärenden samt uppdaterar blanketter och information mot hemsidan. Du hjälper också till med framtagning av fakturaunderlag.

Du arbetar i Infovisaren och i Ecos med ärenden som berör t ex bergvärme, livsmedelstillsyn, enskilda avlopp, köldmediehantering, remisshantering, delegationslistor m.m. Du ansvarar också för processkartläggningen.

Arbetet innebär en hel del kontakter såväl internt som externt.

I samarbete med kollegor och chef säkrar och utvecklar du förvaltningsövergripande rutiner inom hela arbetsområdet. I takt med att verksamheten utvecklas kan även arbetsuppgifterna komma att förändras.

Kvalifikationer
Du har gymnasieutbildning inom administration och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har goda IT kunskaper, särskilt i Office-paketet och i något diarieföringssystem. Goda kunskaper om offentlighets- och sekretesslagen samt förvaltnings- och arkivlagen är en förutsättning för arbetet.

Viktigt att du:
• är noggrann
• är flexibel - har lätt för att anpassa dig till förändringar
• kan planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt
• är serviceinriktad och bra på att kommunicera
• tar initiativ till förbättringar

Några års erfarenhet från kommunal verksamhet är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet för uppdraget.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% dagtid Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-10
Ange följande referens när du ansöker: 0037-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thomas Wijk, Enhetschef Kretsloppsenheten 031-97 62 00 thomas.wijk@ockero.se
Per Karlbäck, Enhetschef Plan- bygg och miljö 031-97 62 00 per.karlback@ockero.se

Facklig kontakt
Dick Andersson, Vision 031-97 63 65 dick.andersson@ockero.se
Lars-Gunnar Andersson, SACO 031-97 62 10 lars-gunnar.andersson@ockero.se

Företag
Öckerö kommun

Adress
Öckerö kommun
Box 1035
47580 Öckerö

Jobbnummer
1783321

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Öckerö kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Öckerö kommun: