Administrativ assistent/Receptionist

Solna Stad, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna Stad, Socialförvaltningen i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Solna socialförvaltning

Ekonomi och arbetsmarknadsenheten söker assistent/receptionist

Solna är en stad som växer och utvecklas. Här finns utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud.

Staden är nu inne i en spännande utvecklingsfas och många företag söker sig hit. Vi söker därför engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Solna till en än mer attraktiv stad för medborgare och besökare. Vill du vara en av dem?

Enheten består av två grupper, ekonomigruppen svarar för:
• Utredning och beslut om ekonomiskt bistånd (försörjningsstöd) enligt SoL
• Hembesök och Rehab
• Budget- och skuldrådgivning
• Bistånd i form av förmedlingsmedel (hjälp åt individen att förvalta sin ekonomi)
• Hyresrådgivning
• Dödsboanmälningar
• Socialregistret

Arbetsmarknadsgruppen svarar för:
Praktik, träning och sysselsättning både inom stadens olika förvaltningar och på den öppna arbetsmarknaden för enskilda som erhåller ekonomiskt bistånd för sin försörjning.
Verksamheten ger möjlighet till meningsfulla arbetsuppgifter för personer som står en bit ifrån den ordinarie arbetsmarknaden i form av OSA - offentligt skyddat arbete.

Publiceringsdatum
2012-04-13

Arbetsuppgifter
Vi söker en assistent/ receptionist tillsvidare på heltid till ekonomi- och arbetsmarknadsenheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att arbeta i receptionen, bistå handläggare samt ansvara för varierande administrativa uppgifter. Arbetet i receptionen innebär att ge information och service till förvaltningens alla besökare.

Kvalifikationer
Till receptionen kommer ca 500 besökare per månad. De som besöker förvaltningen är ofta människor i kris, i utsatta situationer och i behov av hjälp. De flesta kommer hit eftersom de inte kan vända sig någon annanstans. Det kräver av Dig att Du är lyhörd, har ett respektfullt förhållningssätt, är stresstålig och har förmåga att behålla ett lugn för att förebygga konflikter. Vi söker Dig som har några års vana att arbeta i reception samt har administrativ erfarenhet. Att Du har adekvat utbildning för tjänsten är ett krav. Du kan arbeta självständigt under ansvar, har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-02
Ange följande referens när du ansöker: A266188
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Parvin Banisadr, 08-7342176

Företag
Solna Stad, Socialförvaltningen

Adress
Solna Stad, Socialförvaltningen
Stadshusgången 2
17186 Solna

Jobbnummer
1213036

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna Stad, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna Stad, Socialförvaltningen: