Administrativ assistent på deltid till Huawei Technologies!

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vill du ha en varierad arbetsdag och gillar att arbeta i en bred serviceinriktad och administrativ roll på ett spännande globalt företag? Vi på Adecco Office & HR kan nu erbjuda dig en möjlighet att utvecklas och bli en uppskattad medarbetare hos vår kund Huawei Technologies med kontor på Lindholmen, Göteborg.

"Huawei is a leading global ICT solutions provider. Through our dedication to customer-centric innovation and strong partnerships, we have established end-to-end capabilities and strengths across the carrier networks, enterprise, consumer, and cloud computing fields. Our products and solutions have been deployed in over 170 countries, serving more than one third of the world's population.

Huawei's vision is to enrich life through communication. By leveraging our experience and expertise in the ICT sector, we help bridge the digital divide by providing opportunities to enjoy broadband services, regardless of geographic location. Contributing to the sustainable development of society, the economy, and the environment, Huawei creates green solutions that enable customers to reduce power consumption, carbon emissions, and resource costs."

Hur ser din arbetsdag ut?
Som administrativ assistent kommer du att ha en bred administrativ roll och ge stöd till olika delar av organisationen. Du kommer att assistera HR med administrationen kring ID-nummer, ansökan för att starta upp bankkonton, skattregistreringar samt lägenhetssökande. Arbetsuppgifterna inkluderar hantering av in- och utcheckningar samt proceduren kring detta för besökanden, nyanställda och konsulter samt distribuering av SIM- och passerkort.  Vidare kan uppgifterna handla om att arrangera affärsresor, boka flyg, Hotel och administrera VISA ansökningar. Du kommer dessutom att assistera IT med installation och inställningar av nya datorer. I din roll kommer du även ansvara över att samordna möten, konferenser och evenemang samt beställa kontorsmaterial och se till den dagliga driften av kontoret.

Uppdraget är med start den tionde mars och beräknas pågå till november 2016. Arbetet är på deltid, 4 timmar om dagen måndag-fredag. Du kommer att bli anställd som konsult på Adecco och bli uthyrd till vårt kundföretag Huawei Technologies med kontor på Lindholmen.

Vem trivs här?
Du som tidigare arbetat med administration eller service och har goda datakunskaper kommer snabbt att sätta dig in i dina nya arbetsuppgifter. Ditt sociala och serviceinriktade sätt samt din kommunikativa förmåga kommer att vara viktiga faktorer för att lyckas i denna roll och är du dessutom strukturerad och har en lösningsfokuserad inställning tror vi att du kan vara helt rätt person.

För att trivas i denna roll tror vi att du är en prestigelös och flexibel person som uppskattar ett omväxlande arbete med många kontaktytor, där du får utmanas och möjlighet att utveckla dina administrativa färdigheter. Du kan hantera många olika arbetsuppgifter parallellt samt snabbt flytta fokus från en arbetsuppgift till en annan. Vidare ser vi att du kan ta initiativ och själv driva ditt arbete framåt.

För tjänsten krävs att du är flytande i svenska och engelska såväl muntligt som skriftligt. Har du även kunskaper i kinesiska är det meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

Vad erbjuder vi?
Du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco och uthyrd till vårt kundföretag. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Adecco är certifierat.

Är du intresserad?
Då du ska ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

 Välkommen att söka tjänsten!

Varaktighet, arbetstid
Deltid Deltid 4h om dagen

Publiceringsdatum
2016-02-12

Ersättning
Enligt ö.k

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-18
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Wrede (rekryteringsansvarig)31-7254552

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2667859

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: