Administrativ assistent med ordningssinne

Perido Skills AB / Administratörsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Kristinehamn, Nacka, Karlskoga, Karlstad, Hallsberg eller i hela Sverige

Är du en noggrann och prestigelös person som uppskattar känslan av att få hjälpa till? Trivs du med administrativa uppgifter och söker ett kortare uppdrag på en statlig myndighet? Då har vi tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2016-04-15

Beskrivning
Perido söker en assistent till en av våra kunder, en statlig myndighet som har i uppgift att utveckla samhällets förmåga att förebygga och hantera olyckor och kriser. Med hela 850 anställda och verksamhet på sex olika orter är kunden väl etablerad i sitt samhällsnyttiga arbete.

I din roll som assistent innefattar dina huvudsakliga arbetsuppgifter att digitalt dokumentera museiföremål enligt en viss struktur. Arbetet innebär flyttning och sortering av föremål och sker delvis i en lagerlokal. Dokumentationen sker både i Excel och i ett informationssystem för muséer. Det är fördelaktigt om du har erfarenhet av och intresse för bevarande av äldre föremål, men du kommer även att få viss handledning kring föremålen på plats. I arbetsuppgifterna ingår även att ta enklare fotografier, föra över dessa till en dator och sortera in dem i databasen.

Tjänsten som assistent innebär varierande uppgifter där du får nytta av dina tidigare administrativa erfarenheter, goda ordningssinne och självständighet. Vi eftersöker en person som är strukturerad och noggrann och som värdesätter att saker blir gjorda effektivt och på rätt sätt. Dessutom tror vi att du har en god analysförmåga och gärna söker fram information på nätet. Känner du dig träffad? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasieutbildning eller motsvarande
• Utbildning inom administration eller liknande
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift

Meriterande

• Erfarenhet av och intresse för hantering och bevarande av äldre föremål.

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid. Konsultuppdrag. Uppdragstiden är 2016-05-23 t.o.m. 2016-06-23, sedan sker ett uppehåll på ca 5 veckor. Uppdraget påbörjas igen 2016-08-01 och pågår t.o.m. 2016-09-30, med möjlig förlängning t.o.m. 2016-11-30.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 13424TL i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
13424TL

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se

Övriga frågor: fraga@perido.se

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 13424
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2787586

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: