Administrativ assistent inom inköp

Adecco Sweden AB / Kontorsjobb / Uppsala
2016-03-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent inom inköp" (publicerad 2016-04-19) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige

Har du intresse för inköp och erfarenhet att jobba administrativ? Då har vi på Adecco Office&HR uppdraget för dig med start omgående hos vår kund i Uppsala!

Hur ser din arbetsdag ut?
Rollen som administratör är bred och dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att hantera webbaserade utskick med efterföljande uppföljning av svar, både via e-post samt telefon. Du kommer att samla in data internt och konsolidera informationen i Excel. Registrering sker i IT-systemet Magic.
Vidare har du uppföljning av leverantörsrelaterade aktiviteter tillsammans med ansvarig Sourcing Leader samt Process Leader. Utöver detta kommer du upprätta rapporter på engelska samt sammanställa information i PowerPoint.

Vem trivs här?
Du som är intresserad av inköp och har erfarenhet av att arbeta med administration och Office-paketet kommer snabbt att komma in i rollen. Vi tror att du har vana av dokumenthantering, administrativt arbete och att du har arbetat i ERP- system.
Du är en proaktiv person som är orädd att ta upp telefonen och kommunicera med leverantörer på engelska. Vidare är du strukturerad, initiativtagande och flexibel gällande arbetstider då arbetet till stor del omfattar arbete då vissa leverantörer har sina siter i USA (sluta senare upp till 2 kvällar i veckan).

Vad erbjuder vi?
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid och kommer att tillsättas omgående. Som konsult är du anställd i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco Office & HR förmedlar tjänster på olika nivåer inom områdena administration, HR, sälj- och marknad, Supply Chain m.fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora multinationella koncernerna, men också många innovativa mindre företag. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Uppdragslängd är till och med 160831.

Har du några frågor kring rekryteringsprocessen kontakta rekryteringsansvarig Peder Andersson, peder.andersson@adecco.se

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2016-03-17

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-28
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peder Andersson

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Dragarbrunnsgatan 42
75320 UPPSALA

Kontorsadress
Dragarbrunnsgatan 42

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2730017

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: