Administrativ Assistent inom driftinstallation till MacGregor!

Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du van vid att arbeta administrativt och trivs med att arbeta i en bred roll med möjlighet till att ta mycket ansvar? Har du en god teknisk förståelse och har tidigare arbetar inom industrin? Adecco söker nu dig som vill arbeta hos vårt kundföretag som erbjuder världsledande tekniska lösningar och tjänster inom sjöfarts- och offshoreindustrin!

MacGregor erbjuder världsledande tekniska lösningar och tjänster inom sjöfarts och offshoreindustrin. De samarbetar med varvsindustrin, ägare likväl som operatörer, där de förnyar, designar och konstruerar lösningar som är säkra och håller för en livstid. Deras värderingar integritet, kvalitet och säkerhet tar dem framåt och är en väsentlig faktor i deras förmåga att fortsätta leverera vad deras kunder behöver för att vara framgångsrika; lösningar som är framtagna för att utföras till havs. Bolaget har över 70 kontor med medarbetare i 33 länder, där största markandsområdena är Norge, Tyskland, Kina, Sverige, Singapore och Finland. MacGregor är del av Cargotec.

Publiceringsdatum
2017-06-28

Om tjänsten
Som Teknisk Administrativ Assistent kommer du att ge professionell administrativ support till installationschefen kring frågor inom installation och produktion. Du kontrollerar dokument, ansvarar för arbetsmetoder och förberedelser, inköp och kostnader, tidrapportering med mera.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta:
• säkerställning av att EHS- och kvalitetsdokument är uppdaterade samt implementeras i nya projekt
• uppföljning och säkerställning av giltiga certifikat hos anställda
• att skapa och revidera arbetsmetoder tillsammans med Installationschefen inför nya projekt
• att skapa inköpsordrar och summera kostnader för individuella projekt
• granskning av tid- och kostnadsrapporter
• uppdatering av resursscheman
• säkerställande av att varje anställd tillhandahåller en servicerapport efter varje avslutat projekt
• att skapa och uppdatera PPE-listor för alla anställda
• att bistå Installationsingenjörer med bokning av resor, boende m.m.

Du kommer att ges möjlighet till utveckling och att ta dig an mer bredare och avancerade uppgifter allt med att du växer in i rollen.

Om dig
Vi söker dig som har studerat en teknisk, eftergymnasial utbildning eller annat relevant område. Du kan också har likvärdiga arbetslivserfarenheter. Vidare har du god erfarenhet av att arbeta administrativt, god ekonomisk förståelse och det är fördelaktigt om du har en god förståelse för RoRo och den marina branschen. Annars ser vi gärna att du har arbetat inom industrin. Du har goda datakunskaper, kan hantera word samt excel och vana av att arbetat i olika affärs- och datorsystem där SAP är meriterande. Du hanterar svenska språket och då du kommer att arbeta i en internationell miljö så ställer det krav på att du behärskar det engelska språket obehindrat.

Du har förmågan att skapa goda relationer med säljare och andra kontakter inom branschen samt förstå ritningar inom Ship Building-teknik. Det här är ett jobb för dig som trivs med att ha många olika kontaktytor, är flexibel och framförallt är intresserad av att utvecklas i rollen.

Viktigt för tjänsten är:
• erfarenhet av att arbetat administrativt
• god teknisk förståelse
• flytande engelska i både tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Teknisk Administrativ Assistent är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3579449

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: