Administrativ assistent Halmstad

Lidl Sverige KB / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidl Sverige KB i Halmstad, Falkenberg, Ängelholm, Höganäs, Åstorp eller i hela Sverige

Som administrativ assistent hos oss på Lidl är du den som stöttar regionens chefer med personalrelaterad service och administration. Främsta uppgiften är koordinering av alla delar i Lidls rekryteringsprocess från att fånga upp personalbehov, kommunicera med ansvariga chefer tillika kandidater, medverka vid urval och intervjuer, till administrativa uppgifter som att publicera annonser, utvärdera och rapportera. Arbetet innebär också att du hanterar och registrerar kontrakt, arbetstid för butik- och lagerpersonal, schemamodeller och övriga underlag tillhörande en personalavdelning samt administration av utbildningar. Fler exempel på ansvar och uppgifter är tidsskrivnings- och reseräkningsfrågor samt skapa betyg och intyg. Avdelningen har en regional roll i HR informationsdelning och bidrar till att säkerställa företagets HR processer. Ett antal tjänsteresor ingår i rollen.

Tjänsten består av två efterföljande tidsbegränsade anställningar på heltid. Första anställningsperioden avser en tidsbegränsad tjänst för inlärning med tillträde snarast och t.o.m. 31/5-2018 som därefter övergår till ett semestervikariat perioden 1/6-31/8 2018. Kontoret ligger i direkt anslutning till vårt centrallager i Halmstad.

Vi ser dig med avslutad relevant gymnasieutbildning eller eftergymnasial utbildning med inriktning på rekrytering. Vi ser att du har tidigare erfarenhet inom området rekrytering, gärna från detaljhandeln eller liknande tjänster. Vi erbjuder ett stimulerande och utvecklande arbete där du får chansen att i stor utsträckning inverka på att hålla hög kvalitet på vår administration.

Att jobba som administrativ assistent ställer höga krav på samarbetsförmåga och servicekänsla. Du är en god kommunikatör, har ett strukturerat arbetssätt samt har lätt för att lära dig nya system och verktyg. Du har ett intresse i att analysera olika typer av frågeställningar och lösa problem. Vidare är du driven i ditt arbetssätt och har viljan att förstå hur olika system och processer hänger ihop i ett stort företag.

Som person är du noggrann, strukturerad och har en mycket god administrativ likväl som social förmåga. Du är serviceinriktad, har väl utvecklad kommunikationsförmåga och ett högt tempo är något som lockar dig. Vi förutsätter att du är en van användare av Microsoft Office. Du kan kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska samt innehar B-körkort. Kunskaper i tyska är meriterande.

Om Lidl
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige.

Varaktighet, arbetstid
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.

Publiceringsdatum
2018-02-27

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lidl Sverige KB

Adress
Lidl Sverige KB
Box 4093
17104 SOLNA

Kontorsadress
Anderstorpsvägen 22

Jobbnummer
3988688

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidl Sverige KB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidl Sverige KB: