Administrativ assistent för hälsocentraler & ambulansstationer i Härjedalen

Region Jämtland Härjedalen, VO Härjedalen / Administratörsjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Jämtland Härjedalen, VO Härjedalen i Härjedalen, Östersund, Åre eller i hela Sverige

Gillar du att jobba i team och lockas du av utveckling på jobbet? Då blir du en viktig kugge i vårt gäng!

Härjedalens närvårdsområde utgörs av Härjedalens kommun. Regionen driver två hälsocentraler, i Sveg och i Funäsdalen. Det är långa avstånd till sjukhuset i Östersund och därför hanteras mycket av vården på plats, såväl akut som planerat. Röntgen finns på båda hälsocentralerna. Säsongsvis finns filialer i Vemdalen och Lofsdalen kopplat till vintersportanläggningarna. Periodvis vistas upp emot 40 000 personer i Härjedalen, vilket kräver att sjukvården växlar upp för att möta behoven av vård. Det finns tre ambulansstationer i närvårdsområdet samt säsongsvis en extra bil i Vemdalen.

Vi söker nu en administrativ assistent på ett vikariat, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på 100% och kommer att vara placerad i Sveg, men samarbetar även med enhetschef i Funäsdalen och ambulansen. Du är lite av spindeln i nätet, en funktion dit många medarbetare vänder sig i olika frågor. Resor inom området kan förekomma.

I tjänsten ingår att stödja chefer och verksamhet på bästa sätt med det löpande administrativa arbetet. Du arbetar med administrativa uppgifter rörande personaladministration, schemaläggning, bemanning med mera.

Du kommer att ha många kontakter internt på enheterna, inom Region Jämtland Härjedalen samt dess stödfunktioner. Även en del externa kontakter förekommer.

Publiceringsdatum
2022-10-25

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder ett intressant, omväxlande och ansvarsfullt arbete som administrativ assistent i nära samarbete med enhetschefer och verksamhetschef samt övriga medarbetare. Som assistent hos oss ingår det bland annat att sköta personaladministration, schemaläggning och andra administrativa sysslor i samband med personalfrågor.

Kvalifikationer
Du har administrativ gymnasieutbildning, eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att arbeta med personaladministration som schemaläggning och bemanningsplanering.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, såsom att du är serviceinriktad, flexibel och professionell i din yrkesutövning, tar egna initiativ, har god samarbets- och kommunikativ förmåga samt har ett förtroendeskapande arbetssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.
Urval och intervjuer kan komma att ske fortlöpande under rekryteringsprocessen.

Vi har gjort vårt val av rekryteringstjänster och avsäger oss vänligt men bestämt ytterligare erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Vikariat till och med 28 maj 2023, med eventuell möjlighet till förlängning. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse., upphör: 2023-05-28 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Jämtland Härjedalen, VO Härjedalen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Persr/868/2022".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Jämtland Härjedalen (org.nr 232100-0214), http://www.regionjh.se

Arbetsplats
Region Jämtland Härjedalen, VO Härjedalen

Kontakt
Enhetschef ambulansen Härjedalen
Maria Långström
maria.e.larsson@regionjh.se
070-378 13 65

Jobbnummer
7108895

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Jämtland Härjedalen, VO Härjedalen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Jämtland Härjedalen, VO Härjedalen: