Administrativ assistent/e-handelssupport

Region Kronoberg, Regionstab / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Kronoberg, Regionstab i Växjö, Ljungby eller i hela Sverige

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Upphandlingsenheten är en del av ekonomi- och planeringsavdelningen inom regionstaben. Enheten består av cirka 20 medarbetare, placerade i Regionhuset i Växjö. Inom enheten, som till största delen består av upphandlare, finns även en beställningsgrupp där vi behöver en vikarie.

Beställningsgruppen har som mål att genom hög avtalstrohet skapa ett effektivt beställningsflöde för verksamheten, minskad tid för beställningar och låga totala administrativa inköpskostnader.


Publiceringsdatum
2019-04-04

Arbetsuppgifter
Som administrativ assistent på upphandlingsenheten utför du beställningar utifrån inköpsuppdrag samt stödjer beställare i verksamheten.

Du ansvarar även för e-handelssupport, hantering av felanmälningar samt utbildning i e-handelssystemet. Avtalsadministration ingår, såsom att se till att aktuella prislistor uppdateras i e-handelssystemet, samt informerar om nya avtal till inköpsombud och avdelningschefer.

I arbetet ingår kontakt med leverantörer samt ett nära samarbete med både kollegor och andra verksamheter inom regionen.

Inom uppdraget ingår även att vara delaktig i upphandlingsenhetens kontinuerliga förbättringsarbete av processer och rutiner samt utveckling av e-handelssystemet.


Kvalifikationer
Du som söker har som minst en gymnasieutbildning, gärna med inriktning ekonomi, handel eller administration.

Du har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom e-handel, support eller orderhantering/innesälj.

För att lyckas i rollen ser vi att du är serviceinriktad, noggrann, strukturerad och flexibel. Du har förmågan att prioritera och att bidra till ett gott samarbete med både kunder och kollegor. Du har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift samt har en god datorvana.

ÖVRIGT
Bifoga relevanta utbildningsbetyg/intyg.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse., upphör: Tjänsten är ett vikariat på 1 år, med möjlighet till eventuell förlängning. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-21
Ange följande referens när du ansöker: RST 7/19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gert-Olof Karlsson 0470-58 62 99
Elin Nellmo 0470-58 85 24

Företag
Region Kronoberg, Regionstab

Adress
Region Kronoberg, Regionstab
Region Kronoberg
35231 Växjö

Kontorsadress
Nygatan 20 Växjö

Jobbnummer
4713415

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Kronoberg, Regionstab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Kronoberg, Regionstab: