Administrativ assistent datorprodukter
SweDeltaco AB / Administratörsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Botkyrka,
Salem,
Ekerö,
Huddinge,
Södertälje eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SweDeltaco AB i Botkyrka,
Huddinge,
Stockholm eller i
hela Sverige Deltaco hanterar idag en växande mängd dokument och certifikat från olika leverantörer, myndigheter och kunder. Dokumenten är på svenska, engelska och ibland även på kinesiska eller tyska då våra kontakter och leverantörer befinner sig i Asien och Europa. Vi importerar och exporterar datorprodukter och tillbehör i stora volymer. Allt detta kräver dokumentation i olika former.
Projektbeskrivning
Projektet kommer initialt löpa under en sex månaders period. Under projektets gång kommer vi göra en bedömning och se om vi behöver fortsätta med arbetet löpande som en fast tjänst eller inte. Vi har till och från sett ett ökat tryck från kunder som behöver mer dokumentation för produkterna.
Publiceringsdatum2011-03-18Dina arbetsuppgifterHuvudsakliga arbetsuppgifterna går ut på att kontakta tillverkare och leverantörer och begära fram rätt dokument för rätt produkt. Därefter måste dessa dokument kontrolleras om de överensstämmer med standarder och med produkten som dokumenten är avsedda för.
Huvudsakliga kommunikationen sker via mail och på engelska. Dessa dokument ska sedan bearbetas internt med underskrifter och nya underlag. Kopplas till rätt produkt på hemsidor och interna system. Vid behov och där det finns oklarheter behöver kontakt med myndigheter och bestämmande organ etableras och hitta lösningar och regler. Dokumentation av arbetet, processer och regler är ett måste.
Löpande uppdatera sig och kollegor om regler, lagar och ändringar som sker och vilka anpassningar vi kan behöva göra för att dokumentationen ska vara korrekt.
Exempel på en arbetsprocess
Vid import av t.ex. en laddare för en mobiltelefon behövs det CE/EMC, Reach, RoHS och testdokumentation. Dokumenten ska efter att de mottagits tittas igenom och kontrolleras. Stämmer dessa ska även ett par egna underlag skapas, skrivas under och arkiveras samt göras tillgängliga för kunderna.
Utbildning och erfarenhetSvenska och engelska, både i tal och skrift, helst flytande. Kinesiska och tyska är ett plus men inget krav.
Kunskap och erfarenhet om de produkter vi jobbar med är ett måste. Förstå och kunna vad för produkter vi hanterar, vilka krav som kan ställas och vilka dokument som behövs.
Datorvana och kunskap i användande av dagliga program som e-post, ordbehandlare och webbsidor.
Tekniskt kunnande och intresse.
Stort plus för arkiverings- och dokumentationsetik och utbildning samt administrativt kunnande. Även stort plus för kunskaper inom CE, REACH, RoHS, WEEE och EMC.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
6 månaders Projektanställning med chans till förlängning.
TillträdeEnligt överenskommelse
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-04-01
Ansökan innehållande personligt brev och CV senast den 110401 via e-post.
Frågor besvaras av Babak Eblaghian - Chef Teknik och Information SweDeltaco AB
0855576244 / 0768944442
Ansökan kan skickas till e-postadress:
babak@deltaco.seKontaktBabak Eblaghian 0855576244 / 0768944442,
babak@deltaco.seFöretagSweDeltaco AB
AdressSweDeltaco AB
Alfred Nobels Allé 109
14648 TULLINGE
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-55576200
Faxnummer: 08-55576249
Jobbnummer 880315
Observera att sista ansökningsdag har passerat.