Administrativ assistent bygglov
Nykvarns Kommun / Administratörsjobb / Nykvarn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Nykvarn,
Södertälje,
Gnesta,
Ekerö,
Salem eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nykvarns Kommun i Nykvarn,
Upplands Väsby,
Täby eller i
hela Sverige Nykvarns kommun är en liten och dynamisk kommun med goda kommunikationer både mot Eskilstuna/Strängnäs och Stockholm samt närhet till naturen. Antalet invånare ökar och därmed också kravet på kommunal service. All kommunal verksamhet är samlad i en enda förvaltning med kommunstyrelsen som anställningsmyndighet. Totalt antal anställda uppgår till ca 700 personer.
Nykvarn växer med nya bostäder, nytt centrum och nya företagsområden. En ny bred samhällsbyggnadsavdelning har tillskapats för att samlat kunna hantera denna tillväxt. Nykvarns kommun kan erbjuda dig ett bra arbetsklimat och en lärorik miljö vid en liten men samtidigt bred förvaltning.
Nykvarns kommun är en ung kommun i en historisk miljö. Nykvarns attraktivitet ökar med fungerande pendling - en halvtimme till Stockholm eller Eskilstuna, rimliga bostadspriser och en av Sveriges bästa skolor. Vi växer med nya bostäder, nytt centrum och nya företagsområden. En ny bred samhällsbyggnadsavdelning har tillskapats för att samlat kunna möta denna tillväxt.
Vill du hjälpa oss med ordning och reda? Nykvarns kommun kan erbjuda dig ett bra arbetsklimat och en lärorik miljö i en liten men samtidigt bred förvaltning.
Vi söker en administrativ assistent med placering på bygglov- och miljöenheten. Arbetet innebär att du främst kommer att arbeta med löpande arbetsuppgifter såsom hantering av post, registrering av handlingar och arkiv. Du kommer också fungera som ett administrativt stöd åt våra handläggare genom att granska inkomna ärenden, begära kompletteringar och svara på frågor från medborgare och verksamhetsutövare. Din roll som administrativ assistent är betydande för att upprätthålla en rättsäker ärendehantering och en god service mot kommuninvånare, företag och tjänstemän. Du förväntas också delta i kontorets utveckling och förbättringsarbete. Som del av en liten förvaltning kan du också komma att behöva hjälpa till där behov finns.
Vi söker dig som har relevant utbildning för tjänsten på lägst gymnasienivå. Erfarenheter av liknande arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning är meriterande.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från administration inom bygg/miljö samt kunskap om ärendehantering. Du har god datorvana.
Publiceringsdatum2017-06-22Dina personliga egenskaperVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du positiv, serviceinriktad och har en god kommunikativ förmåga. Du kommunicerar tydligt, enkelt och effektivt. Du är samarbetsvillig och kan även arbeta självständigt. Vi ser gärna att du är resultatinriktad/målmedveten och har ett intresse för utveckling.
I Nykvarns kommun arbetar vi aktivt för en god arbetsmiljö och hälsa och vår strävan är att alla medarbetare ska uppleva en bra balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid.
Intervjuer sker fortlöpande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-06
Ange följande referens när du ansöker: 03:2017:4
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Bergström 08-55501079
FöretagNykvarns kommun
AdressNykvarns kommun
Centrumvägen 20
15580 Nykvarn
KontorsadressCentrumvägen 26
Jobbnummer 3570492
Observera att sista ansökningsdag har passerat.