Administrativ assistent/avgiftshandläggare till Södermalms äldre

Stockholms stad, Avdelningen för äldreomsorg / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Avdelningen för äldreomsorg i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Södermalms stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Södermalm, Reimersholme, Långholmen, Gamla Stan, Riddarholmen och Hammarby Sjöstad. Det bor drygt 125 000 invånare i området. Inom Södermalms stadsdelsförvaltning arbetar 1700 medarbetare som ansvarar för att äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö utförs på allra bästa sätt för Södermalmsborna.

Vid beställarenheten för äldre arbetar 36 biståndshandläggare samt assistenter, sekreterare, färdtjänstutredare, två biträdande enhetschefer och en enhetschef. Vi ger bistånd till drygt 3000 personer, framför allt enligt socialtjänstlagen. Tre seniora handläggare finns vars uppgifter är att introducera nya biståndshandläggare och ge ett nära stöd i komplicerade handläggningsfrågor. Vi söker nu två administrativa assistenter/avgiftshandläggare för att avlasta biståndshandläggarna i arbete med avgiftsfrågor. Målet är att alla äldre ska få ett korrekt och tydligt beslut om sin avgift för äldreomsorgen och att rätt avgift utgår.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med struktur, ordning och reda och ett mycket positivt samarbetsklimat.

Vi ser gärna sökande med olika kön och kulturell bakgrund.

Publiceringsdatum
2016-08-03

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är att bevaka att underlag för avgiftsbeslut inkommer och är kompletta samt fatta beslut om avgifter för äldreomsorgen för enskilda personer. Besluten fattas utifrån nämndens delegationsordning och de tillämpningsanvisningar som finns i Stockholms stad gällande äldreomsorgens avgiftssystem. Göra omregisteringar vid t ex nya hyror och andra förändringar som påverkar den enskildes avgift. Göra makuleringar och justeringar. Verka för att enskilda personers skulder för obetalda avgifter och hyror minimeras. Svara på frågor från enskilda äldre, anhöriga och biståndshandläggare. Vara avstämmare för hemvårdsbidrag. Samarbeta med övriga medarbetare på enheten.
Tjänsterna som avgiftshandläggare är nya varför arbetsuppgifterna kan komma att justeras något framöver.

Kvalifikationer
Du har gymnasiekompetens och erfarenhet av att ha arbetat med administrativa uppgifter och äldreomsorg eller socionom med bakgrund inom Stockholms stads äldreomsorg eller andra delar av myndighetsutövning inom socialtjänsten. Om du dessutom har erfarenhet av att ha arbetat med äldreomsorg i Stockholms stad, tidigare har arbetat med stadens avgiftssystem inom äldreomsorgen och är en van användare av verksamhetssystemet Paraplyet är det meriterande.

Du har en analytisk förmåga, du har lätt för att förstå siffror och regelverk och du tycker att det är roligt att arbeta med uppgifter som här beskrivs. Du kan arbeta självständigt och är duktig på att prioritera, strukturera och driva arbetet framåt. Du behöver också snabbt kunna anpassa dig till ändrade omständigheter. Du är mycket duktig på att samarbeta med andra människor, du lyssnar och kommunicerar på ett bra sätt både med enskilda personer och deras anhöriga och med kolleger och chefer. Du är lugn, tillmötesgående och har ett intresse, vilja och förmåga av att hjälpa andra och att hitta lösningar. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och följer givetvis fattade beslut.

ÖVRIGT
Södermalms stadsdelsförvaltning tillämpar vinter- och sommararbetstid och har ett flextidsavtal.
Som medarbetare har du möjlighet till friskvård och du kan köpa stadens motions- och simhallskort till subventionerat pris.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-12-01 Tillträda kan även ske tidigare efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-17
Ange följande referens när du ansöker: A44417
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Weisten, Biträdande enhetschef 08-508 12 159 jessica.weisten@stockholm.se
Anja Schulstad, Enhetschef 08-508 13 156 anja.schulstad@stockholm.se

Facklig kontakt
Jösta Claesson, VISION 08 - 508 25 229 josta.claesson@stockholm.se

Företag
Stockholms stad, Avdelningen för äldreomsorg

Adress
Stockholms stad, Avdelningen för äldreomsorg
Box 4270
10266 Stockholm

Kontorsadress
Medborgarplatsen 25 10266 Stockholm

Jobbnummer
2975392

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Avdelningen för äldreomsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Avdelningen för äldreomsorg: