Administrativ assistent/avgiftshandläggare till Södermalm

Södermalms stadsdelsförvaltning / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södermalms stadsdelsförvaltning i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.




Publiceringsdatum
2017-01-19

Beskrivning
Södermalms stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Södermalm, Reimersholme, Långholmen, Gamla Stan, Riddarholmen och Hammarby sjöstad.

Det bor drygt 125000 invånare i området.

Vid beställarenheten för äldre arbetar trettiotre biståndshandläggare och sex administrativa assistenter, varav tre arbetar med avgiftshandläggning. Därtill består enheten av färdtjänstutredare, samordnare för korttidsboende mm, två biträdande enhetschefer, en enhetschef och en administrativ sekreterare. Vi har även ett par pågående projekt på enheten. Vi ger bistånd till drygt 3000 personer, framför allt enligt socialtjänstlagen.

En av våra administrativa assistenter ska vara föräldraledig varför vi söker en vikarie fr.o.m. den 1 maj 2017 och ett år framöver, eventuellt längre.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innefattar att bevaka att underlag för beslut om avgift inkommer och är korrekta och att fatta beslut om avgifter för äldreomsorgen för enskilda personer. Besluten fattas utifrån stadsdelsnämndens delegationsordning och de tillämpningsanvisningar som finns i Stockholms stad gällande äldreomsorgens avgiftssystem.

I arbetsuppgifterna ingår vidare att göra omregistreringar vid till exempel nya hyror och andra förändringar som påverkar den enskildes avgift samt att göra makuleringar och justeringar av fakturor.

Därtill kommer att besvara frågor från enskilda äldre, anhöriga och biståndshandläggare och att samarbeta med övriga på enheten.

Ytterligare administrativa uppgifter kan tillkomma.

Kvalifikationer


Du har gymnasiekompetens och erfarenhet av att ha arbetat med administrativa uppgifter och äldreomsorg. Alternativt är du socionom med bakgrund inom Stockholms stads äldreomsorg eller annan myndighetsutövning inom socialtjänsten.

Meriterande är om du har erfarenhet av äldreomsorg i Stockholms stad, tidigare har arbetat med stadens avgiftssystem inom äldreomsorgen och är en van användare av verksamhetssystemet Paraplyet.

Du har en analytisk förmåga och lätt att förstå siffror och regelverk samt trivs att arbeta med administrativa uppgifter enligt beskrivning.

Du är strukturerad och kan arbeta självständigt, är duktig på att prioritera och att driva arbetet framåt. Du behöver vidare kunna anpassa dig snabbt till ändrade omständigheter.

Du lyssnar och kommunicerar på ett bra ätt med både enskilda personer och deras anhöriga, är lugn och har ett intresse för och en förmåga att hjälpa andra och att hitta lösningar.

Du uttrycker dig väl i tal och skrift och följer fattade beslut.

Övrig

Södermalms stadsdelsförvaltning har flextidsavtal. Vi har en hälsocoach och satsar på friskvård. Vi har möjlighet till en friskvårdstimme per vecka och har tillgång till träningslokal med styrketräningsmaskiner och löpband. Möjlighet finns även att boka massör varje vecka för en mindre kostnad.

Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
39,5 tim./v.. Tillträde: 1 maj 2017 Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-02
Ange följande referens när du ansöker: 2017/307
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Weisten 0850812159
Anja Schulstad 0850813156

Företag
Södermalms stadsdelsförvaltning

Adress
Södermalms stadsdelsförvaltning
Medborgarplatsen 25 plan 7
10266 Stockholm

Kontorsadress
Medborgarplatsen 25 plan 7

Jobbnummer
3271235

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södermalms stadsdelsförvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södermalms stadsdelsförvaltning: