Administrativ assistent/Avgiftshandläggare

Stockholms stad, Biståndsenheten / äldreomsorg / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Biståndsenheten / äldreomsorg i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Farsta stadsdelsområde expanderar, det byggs bostäder och invånarantalet har ökat till över 50 000. Farsta stadsdelsförvaltning är en attraktiv arbetsgivare med hög kvalitet i verksamheten. Vi har delaktiga medarbetare som utvecklar nya metoder och arbetssätt med medborgaren i centrum.
Beställarenheten äldre ansvarar för biståndshandläggning gällande olika insatser som ger möjlighet för äldre att få sina behov tillgodosedda. Enheten består idag av 30 medarbetare, varav 20 biståndshandläggare. Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla verksamheten till det bättre och söker dig som vill vara en del av det.

Publiceringsdatum
2016-05-31

Arbetsuppgifter
Du kommer att utreda och beräkna avgifter samt fatta beslut om avgift gällande beviljade insatser inom äldreomsorgen. I rollen samverkar du med biståndshandläggare. Du svarar på frågor från brukare och anhöriga om avgifter och fakturor. I tjänsten ingår även annat administrativt arbete inom ramen för enhetens verksamhet. Det kan vara beställningar, skriva minnesanteckningar, upprätta förteckningar, rapporter till andra myndigheter etc.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har avslutad gymnasial utbildning, gärna med ekonomisk inriktning. Du har flerårig dokumenterad erfarenhet av handläggning/utredning och administration, med fördel inom liknande verksamhet. Du är en god administratör som trivs i en roll med många kontaktytor. Du har goda kunskaper i Officepaketet och hög kommunikativ förmåga, både i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i systemen Paraplyet och Agresso. Det är även meriterande om du har kunskap om de lagar och regelverk som styr både äldreomsorg och offentlig förvaltning.

ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-09-01 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-13
Ange följande referens när du ansöker: A42853
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Duwaldt, Enhetschef 508 19 222 eva.duwaldt@stockholm.se
Annika Danielsson, Biträdande enhetschef 08-508 19 311 annika.danielsson@stockholm.se

Facklig kontakt
Övr. fackförbund nås via växeln 08-508 180 00

Företag
Stockholms stad, Biståndsenheten / äldreomsorg

Adress
Stockholms stad, Biståndsenheten / äldreomsorg
Box 113
12322 Farsta

Kontorsadress
Storforsplan 36 plan 11, Farsta C. 12322 Farsta

Jobbnummer
2877762

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Biståndsenheten / äldreomsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Biståndsenheten / äldreomsorg: