Administrativ assistent/Avgiftshandläggare
Stockholms stad, Biståndsenheten / äldreomsorg / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms stad, Biståndsenheten / äldreomsorg i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Farsta stadsdelsområde expanderar, det byggs bostäder och invånarantalet har ökat till över 50 000. Farsta stadsdelsförvaltning är en attraktiv arbetsgivare med hög kvalitet i verksamheten. Vi har delaktiga medarbetare som utvecklar nya metoder och arbetssätt med medborgaren i centrum.
Beställarenheten äldre ansvarar för biståndshandläggning gällande olika insatser som ger möjlighet för äldre att få sina behov tillgodosedda. Enheten består idag av 30 medarbetare, varav 20 biståndshandläggare. Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla verksamheten till det bättre och söker dig som vill vara en del av det.
Publiceringsdatum2016-05-31ArbetsuppgifterDu kommer att utreda och beräkna avgifter samt fatta beslut om avgift gällande beviljade insatser inom äldreomsorgen. I rollen samverkar du med biståndshandläggare. Du svarar på frågor från brukare och anhöriga om avgifter och fakturor. I tjänsten ingår även annat administrativt arbete inom ramen för enhetens verksamhet. Det kan vara beställningar, skriva minnesanteckningar, upprätta förteckningar, rapporter till andra myndigheter etc.
KvalifikationerVi söker dig som har avslutad gymnasial utbildning, gärna med ekonomisk inriktning. Du har flerårig dokumenterad erfarenhet av handläggning/utredning och administration, med fördel inom liknande verksamhet. Du är en god administratör som trivs i en roll med många kontaktytor. Du har goda kunskaper i Officepaketet och hög kommunikativ förmåga, både i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i systemen Paraplyet och Agresso. Det är även meriterande om du har kunskap om de lagar och regelverk som styr både äldreomsorg och offentlig förvaltning.
ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-09-01 .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-13
Ange följande referens när du ansöker: A42853
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Duwaldt, Enhetschef 508 19 222
eva.duwaldt@stockholm.seAnnika Danielsson, Biträdande enhetschef 08-508 19 311
annika.danielsson@stockholm.seFacklig kontaktÖvr. fackförbund nås via växeln 08-508 180 00
FöretagStockholms stad, Biståndsenheten / äldreomsorg
AdressStockholms stad, Biståndsenheten / äldreomsorg
Box 113
12322 Farsta
KontorsadressStorforsplan 36 plan 11, Farsta C. 12322 Farsta
Jobbnummer 2877762
Observera att sista ansökningsdag har passerat.