Administrativ assistent, Akutkliniken

Region Östergötland / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Akutkliniken i Norrköping är öppen dygnet runt för patienter med medicinska, kirurgiska och ortopediska sjukdomstillstånd. Akutmottagningen handlägger patienter med akuta allvarliga sjukdomstillstånd och skador som kräver omedelbart omhändertagande. Vi tar årligen emot cirka 45 000 patienter. Till kliniken hör även en Akutvårdsavdelning, AVA. Sekretariatet som arbetar mot akutkliniken är samlad under en enhetschef. Kliniken är i ett förändrings- och förbättringsarbete med införande av ett moderniserat arbetssätt. Under 2017 kommer vi flytta in i nya fräscha lokaler.

Publiceringsdatum
2016-10-20

Dina arbetsuppgifter
Du kommer arbeta med klinikens administration vilket bland annat innebär att vara behjälplig med schemafrågor, lösa korttidsfrånvaro, skriva protokoll med mera. Dina främsta datastöd är Heroma samt Officeprogrammet. Du kommer arbeta nära klinikens andra administratör, chefer och medarbetare. Om du trivs i en miljö där service är av yttersta vikt men ingen dag är den andra lik, är detta något för dig.

Erfarenhet och utbildning
Du är utbildad undersköterska, läkarsekreterare eller vårdadministratör. Önskvärt är att du har erfarenhet av arbete i Heroma och i Officeprogrammet.

Dina personliga egenskaper
För att trivas och passa för rollen har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och leverera lösningar. Du är naturligt mycket serviceinriktad. Du tar initiativ och uppnår resultat och är tydlig i ditt sätt att kommunicera. Du ser möjligheter i förändringar och kan lätt ställa om och prioritera utifrån vad som är viktigast för stunden. Det är av stor vikt att du kan arbeta bra med andra runt omkring dig. Du behöver dessutom vara flexibel, stresstålig och strukturerad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du kommer få en bra introduktion och interna utbildningar som behövs för att känna dig trygg med arbetsuppgifterna.

Anställning och information
Tjänsten är ett föräldravikariat under cirka 1,5 år med tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är heltid med arbetstid dagtid måndag-fredag.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Kristina Davidsson, 010-104 50 63.

Administratör Frida Arlehed, 010-104 41 31.

Administratör Linda Svensk, 010-104 36 11.

Fackliga företrädare för Vision ärMalin Karlsson, malin.t.karlsson@regionostergotland.se

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är den 25 oktober 2016. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Östergötland

Adress
Region Östergötland
Vrinnevisjukhuset
60379 Norrköping

Kontorsadress
Vrinnevisjukhuset

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3117196

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Östergötland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Östergötland: