Administrativ assistent

Region Gotland, Pjäsen / Administratörsjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Gotland, Pjäsen i Gotland

Gotland är en fantastisk plats att bo och leva på med ett rikt kulturliv, unik natur och en arbetsmarknad som präglas av entreprenörsanda. Idag är vi 57 000 invånare och vår förhoppning är att det i framtiden är ännu fler som väljer att leva och bo här. På Gotland ansvarar Region Gotland för kommun- och landstingsuppgifter och har även det regionala utvecklingsansvaret. Inom Region Gotland arbetar ungefär 6000 engagerade medarbetare inom ca 240 olika yrken med att ge vård, omsorg, utbildning samt service till våra invånare. Arbetet inom Region Gotland baseras på vår värdegrund som är förtroende, omtanke och delaktighet.

Välkommen att bli en av oss!

Socialförvaltningens uppdrag är att bidra till goda livsvillkor hela livet för människor som vistas på Gotland genom att erbjuda äldreomsorg, hemsjukvård, omsorg om personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg av god kvalitet. Stöd och hjälp ska ges på ett rättssäkert sätt, skapa trygghet och inge förtroende i en process där brukare, kunder och klienter har inflytande.

Vi söker nu en administrativ assistent inom äldreomsorgen för Pjäsens Äldreboende i Visby.

Publiceringsdatum
2014-12-08

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå i att vara närmast assistent åt de tre enhetscheferna. Du kommer att arbeta i olika interna system såsom Treserva, Websesam, Economa med kontering och fakturagranskning samt våra personalsystem. Vidare arbetar du på uppdrag av enhetscheferna med bemanning, schemaläggning, planering och tidrapportering. I uppdraget ingår även att sköta logistik kring olika möten, praktiksamordning, planeringsdagar och utbildningsinsatser. Du kommer att sköta viss personaladministration t ex bevakning av anställningar, ta fram underlag, sköta posthantering och genomföra IT-beställningar.

Kvalifikationer
Du som söker har 3-årig gymnasieutbildning. Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete och har mycket god datorvana. Mycket goda kunskaper i officepaketet krävs. Meriterande är kunskaper i Region Gotlands interna system. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av äldreomsorgen t.ex. som boendeassistent.

Som person drivs du av att ge andra service. Du ska vara strukturerad, kunna planera och ha framförhållning. Noggrannhet är en viktig egenskap liksom att du är flexibel och självgående. Eftersom du har mycket kontakter är din kommunikativa och pedagogiska förmåga av stor vikt. Du som söker behärskar språket väl och är tydlig, framförallt i skrift.
Körkort samt tillgång till bil är önskvärt.

ÖVRIGT
Tillsättning kommer att ske under förutsättning att vederbörliga beslut fattas.

Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på www.gotland.com/leva

Inför rekryteringsarbetet har vi på Region Gotland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: snarast enligt ök.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-04
Ange följande referens när du ansöker: A437526
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thony Sundstrand, Enhetschef 0498-25 70 86
Anders Grundvik, Enhetschef 0498-25 70 88

Företag
Region Gotland, Pjäsen

Adress
Region Gotland, Pjäsen
Region Gotland
62181 Visby

Kontorsadress
Visborgsallén 19 Visby

Jobbnummer
2093425

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Gotland, Pjäsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Gotland, Pjäsen: