Administrativ assistent

Astecon AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Astecon AB i Göteborg, Nacka, Stockholm eller i hela Sverige

Till rekryteringsbolag: Astecon sköter sin rekrytering på egen hand i samarbete med Arbetsförmedlingen och önskar för tillfället ingen ytterligare assistans. Vi vet att ni finns och kommer att kontakta er om vi behöver hjälp. Vänligen respektera detta.

Astecon AB är ett litet, personligt och specialiserat teknik-konsultbolag som har verksamhet i Stockholm och Göteborg. Vi har sedan 1999 assisterat våra kunder inom telekom- och försvarsindustri med att skapa processer och verktyg för effektiv design och verifiering av inbyggda elektronikprodukter. Astecon arbetar uteslutande med tjänsteförsäljning och utöver teknikutveckling levererar bolaget verksamhetsutveckling inom disciplinen integration och test.

Astecon växer och behöver därför hjälp med att sköta det löpande administrativa arbetet. Vi letar efter dig som kan och vill växa tillsammans med oss. Tjänsten blir till att börja med en deltidsanställning på mellan 25 och 50% beroende på vilka uppgifter som kommer att innefattas. Möjligheterna att arbeta exempelvis vid sidan av studier bör vara goda. Arbetsplats är på vårt kontor i Göteborg alternativt i eget hemmakontor om så önskas.

Publiceringsdatum
2014-06-09

Dina arbetsuppgifter
Som assistent på Astecon blir du ledningens högra hand och hjälper till med diverse administrativa arbetsuppgifter. Tjänsten är ny och till viss del får du möjlighet att vara med och påverka innehållet i dina arbetsuppgifter. Framförallt är tanken att du skall sköta allt det löpande administrativa. Detta innefattar bland annat bokning av aktiviteter, beställning av material, bokföring, fakturering och löneutbetalningar.

Du kommer att supportera övrig personal när det kommer till frågor om tidrapportering och löner samt ansvara för vissa materialinköp.

Vår förhoppning är att du växer in i Astecon och senare även kan bistå vid marknadsaktiviteter och försäljning.

Efterfrågade egenskaper:

• Driven och informationssökande
• Har god förmåga att arbeta självständigt och ta egna beslut
• Social
• Utvecklade pedagogiska förmågor
• Prestigelös

Kunskapskrav:

• Tillräckliga kunskaper för att sköta löpande bokföring
• Förmåga att hantera ekonomisystem
• God datorvana (MS Windows)

Meriterande:

• Kunskaper om Vismas verktygssvit
• Erfarenheter av att ta fram rutiner
• Kunskaper inom ISO-certifiering
• Teknikintresse

Vi kommer kontinuerligt att utvärdera sökande så om du är intresserad av tjänsten, vänta inte med att skicka din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Deltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-07-09
VIKTIGT: Ange referensnumret "Adm:2014:05:Gbg" i ämnesraden i din mail-ansökan.
Ange följande referens när du ansöker: 2014:05:Gbg:Adm
Ansökan kan skickas till e-postadress: career@astecon.se

Kontakt
Marcus Simonsson 0703-752486

Företag
Astecon AB

Adress
Astecon AB
Strannegårdsvägen 8
43931 KUNGSBACKA

Kontorsadress
Lindholmspiren 3A
GÖTEBORG

Övriga kontaktuppgifter
E-postadress: career@astecon.se

Jobbnummer
1902469

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Astecon AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Astecon AB: