Administrativ assistent

Migrationsverket / Administratörsjobb / Söderhamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Söderhamn, Bollnäs, Hudiksvall, Ockelbo, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket i Söderhamn, Gävle, Sandviken, Sundsvall, Borlänge eller i hela Sverige

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige.
Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill under lätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.
Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Du tillhör administrativa teamet under ledning av en teamledare.
Du ska självständigt och i samarbete med arbetskamraterna utföra arbetsuppgifter knutna till administration av samtliga kategorier av mottagningsärenden. Ex på arbetsuppgifter:
• Registrering av ansökningar och andra handlingar , t ex domar
• Hantering av dossierer, post, fax och kopiering samt allmänna kontorsgöromål.
• Adm stöd till utredande team, tex tolkbokningar, kallelser m.m
• Telefonservice och information gentemot sökande, allmänhet och myndigheter samt migrationsdomstolarna.
• Receptionstjänstgöring.

I övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter samt övriga arbetsuppgifter på enheten som tilldelas av närmaste chef.

Publiceringsdatum
2012-05-15

Kvalifikationer
Du har utbildning på lägst gymnasienivå. Du ska ha goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Det är meriterande om du har erfarenhet från administrativt arbete, gärna från en myndighet.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med människor i utsatta situationer.

Samarbetsförmåga, servicekänsla och ordningssinne ser vi som viktiga egenskaper. Du behöver också vara noggrann och ansvarstagande och du Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift samt har ett flexibelt arbetssätt. kan prioritera bland arbetsuppgifter samt ha förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt.
Vi ser gärna att du är nyfiken och drivande som person. Att du tar egna initiativ för att driva arbetet framåt är viktigt. Du behöver mycket god förmåga att förhålla dig sakligt/professionellt till problem och se dem som en naturlig del i arbetet med att förbättra kvalité och process. Vi ställer höga krav på personlig lämplighet såsom ett korrekt och empatiskt bemötande.

Det är meriterande om du:
• har erfarenhet från arbete vid mottagningsenhet
• har mycket goda kunskaper och färdigheter att använda SKAPA och STAMM
• mycket goda kunskaper och färdigheter att använda Microsoft Office
• har arbetat i team enligt leanfilosofin

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och tidigare erfarenhet

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Visstidsanställning, 100 % t o m 2012-12-31 förlängning kan bli aktuell.

Tillträde
Snarast

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-23
Migrationsverket / Mottagningsenheten, Box 324 826 26 Söderhamn.
Ange följande referens när du ansöker: 242-2012-15215
Ansökan kan skickas till e-postadress: gb-soo-registrator@migrationsverket.se

Kontakt
Lars Ulander 010-4854171
Mia Kvist, Teamledare 010-485 74 55

Facklig kontakt
Anneli Nilsson, SACO, 010-485 26 27
Annette Nygren, SEKO, 010-485 08 81
Elisabeth Lindström, ST, 010-485 93 09

Företag
Migrationsverket

Adress
Migrationsverket
Box 324
82626 SÖDERHAMN

Kontorsadress
Kungsgatan 6

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-235235

Jobbnummer
1244896

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket: