Administrativ assistent
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Göteborg
2012-03-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent" (publicerad 2016-03-24) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Tjörn,
Stenungsund eller i
hela Sverige Referens: 016585-2012
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Den ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada.
Försäkringskassan söker
Administrativ assistent
Placering Lokala kontor Väst
Arbetsuppgifter och ansvar
Som administrativ assistent har du ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. Du fungerar som chefsstöd och sköter administrativa ärenden som t.ex. kontering, budgetuppföljning, utbildnings- och personaladministration, samt fungerar som kontaktperson mot interna stödfunktioner.
I dina arbetsuppgifter ingår det även att fungera som Lokala kontor Västs ansvarige vad gäller säkerhet, telefoni, följa upp möten, ansvara för protokoll och ta fram presentationsmaterial. Du är beredd att rycka in där det behövs t.ex. att jobba i projekt som har anknytning till dina arbetsuppgifter, arbeta med behörigheter och administrera vår hemsida. Bokningar och inköp tillhör också ditt ansvarsområde. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2012-03-09KvalifikationerVi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium, gärna med ekonomisk inriktning, eller motsvarande (vid omplacering är detta inte ett krav);
• har flerårig erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter;
• kan Excel och har i övrigt goda datakunskaper samt har förmågan att snabbt sätta dig in i nya datasystem;
• är självständig, initiativtagande och serviceinriktad;
• ihärdig, strukturerad och noggrann;
• uttrycker dig väl i skrift och har god förmåga att samarbeta.
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av Försäkringskassans interna administrativa system;
• erfarenhet av liknande arbete inom offentlig myndighet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Placering: Servicekontoret Göteborg, Hisingen.
Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Områdeschef Lena Hjort tfn 010-116 98 58 . För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Malin Holmström tfn 010-119 55 14. Fackliga kontaktpersoner är ST, Yvonne Gullberg tfn 010-119 53 50, SACO, Johan Enbom tfn 010-112 63 58 eller SEKO, Ebrima Dibba tfn 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 016585-2012 senast den 22 mars. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1182349
Observera att sista ansökningsdag har passerat.