Administrativ assistent

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Uddevalla, Munkedal, Färgelanda, Vänersborg, Trollhättan eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Uddevalla, Trollhättan, Stenungsund, Ale, Tjörn eller i hela Sverige

Referens: 085191-2011
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Den ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada.
Försäkringskassan söker
Administrativ assistent
Placering Lokalt Försäkringscenter Uddevalla
Arbetsuppgifter och ansvar
Som administrativ assistent har du ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. Du fungerar som chefsstöd, vilket bl a innebär att du deltar i både ledningsgrupp och facklig samverkan. Du sköter administrativa ärenden som t.ex. kontering, budgetuppföljning, utbildnings- och personaladministration, samt fungerar som kontaktperson mot interna stödfunktioner.
I dina arbetsuppgifter ingår det även att fungera som kontorets ansvarige vad gäller säkerhet, telefoni, följa upp möten, ansvara för protokoll och ta fram presentationsmaterial. Du är beredd att rycka in där det behövs t.ex. att jobba i projekt som har anknytning till dina arbetsuppgifter, arbeta med behörigheter och administrera vår hemsida. Bokningar och inköp tillhör också ditt ansvarsområde. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.

Publiceringsdatum
2011-12-23

Kvalifikationer
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium, gärna med ekonomisk inriktning, eller motsvarande
• har flerårig erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter;
• kan Excel och har i övrigt goda datakunskaper samt har förmågan att snabbt sätta dig in i nya datasystem;
• är självständig, initiativtagande och serviceinriktad;
• ihärdig, strukturerad och noggrann;
• uttrycker dig väl i skrift och har god förmåga att samarbeta.
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av Försäkringskassans interna administrativa system;
• erfarenhet av liknande arbete inom offentlig myndighet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Områdesschef Peter Engwall tfn 010-119 60 60. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Karin Bernhardtz tfn 010-119 57 62. Fackliga kontaktpersoner är ST, Katarina Johansson tfn 010-119 77 39, SACO, Mikael Ryberg tfn 010-119 77 69 eller SEKO, Ebrima Dibba tfn 010-116 91 01.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 085191-2011 senast den 11 januari 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
1114164

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: