Administrativ assistent

Västerviks kommun / Administratörsjobb / Västervik
2022-08-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent" (publicerad 2024-04-03) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Västervik, Vimmerby, Valdemarsvik, Oskarshamn, Hultsfred eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västerviks kommun i Västervik

Utredningsenheten för äldre och funktionsnedsatta

I Västerviks kommun värnar vi om varje medarbetares arbetsmiljö. Vi vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas i sin yrkesroll. Hos oss ska alla gå till jobbet med en positiv känsla.

I kommunen arbetar vi bland annat med pedagogik, vård och omsorg, samhällsbyggnad, kultur, räddningsarbete och arbetsmarknad. Vi har jobb som är inspirerande och meningsfulla. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag.

Vill du ha ett jobb där din insats är betydelsefull för andra människor? Då passar du hos oss!

Vi söker nu en administrativ assistent till receptionen på Socialkontoret Västerviks kommun

Publiceringsdatum
2022-08-10

Arbetsuppgifter
I rollen som receptionist är du ett viktigt ansikte utåt mot våra besökare. Du träffar människor i alla åldrar och i olika livssituationer och ingen dag är den andra lik.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att ta emot våra besökare och sköta socialkontorets mottagningstelefon. Utöver det innefattar din roll även en rad praktiska och administrativa servicefunktioner på socialkontoret, så som exempelvis inköp, posthantering, hantering av funktionsbrevlådor och iordningställande av besöksrum och väntrum.

Din kompetens
Du har minst avslutad gymnasieutbildning och erfarenhet av administrativt arbete. Du har goda kunskaper i svenska, tal och skrift. Önskvärt är arbetslivserfarenhet från arbete inom kommun/stat eller annan myndighet. Du har tidigare erfarenhet av att kunna bemöta människor i utsatta livssituationer. Du behöver även ha B-körkort för denna tjänst.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har social kompetens och en professionell inställning med hög servicenivå i både interna och externa kontakter. Du är serviceinriktad, flexibel och tar stort ansvar för att lösa dina arbetsuppgifter. Du kan hantera att snabbt växla mellan arbetsuppgifter då receptionsbemanningen kombineras med andra uppgifter. Du har förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett självständigt och effektivt sätt.

Vi söker dig som är noggrann och strukturerad och har lätt för att formulera sig i tal och skrift och tycker om att kommunicera med allmänheten. Du har god samarbetsförmåga och har lätt för att anpassa dig när förutsättningarna och omständigheterna ändras.

Övrig information
Behöver du hjälp att hitta bostad försöker vi hjälpa dig med det. Inflyttarservice i Västerviks kommun hjälper till med tips, information och kontakter för arbete, bostad, skolor med mera. Inflyttarservice anordnar också återkommande träffar för nyinflyttade för att ge möjlighet att lära känna nya människor och en snabbare väg in i livet i Västervik.

Läs mer om vad Västerviks kommun kan erbjuda dig som anställd hos oss www.vastervik.se/jobba-hos-oss (http://www.vastervik.se/jobba-hos-oss)

Välkommen med din ansökan till oss!

Information
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. 100%. Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Västerviks kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SOC 111-22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Västerviks kommun (org.nr 212000-0779)

Kontakt
Vision
vasterviksavdelningen@fv.vision.se
0490-25 40 99

Jobbnummer
6872199

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västerviks kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västerviks kommun: