Administrativ Assistent

Galenica AB / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Galenica AB i Malmö, Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Kännetecknas du av en hög servicekänsla i kombination med administrativ ordning och reda? Bli en del av Galenicas resa! Hos oss kombineras bred akademisk kunskap med industriell erfarenhet, vi utvecklar och skapar innovativa läkemedelsprodukter för patientens bästa.

Om Galenica
Galenica AB grundades 1999 och verksamheten omfattar utveckling av nya läkemedel både i egen regi och för kunders räkning. Ett omfattande arbete bedrivs inom tre olika affärsområden - CRO, CMO och Pharma. Inom CRO sker utveckling, formulering och kvalitetskontroll av läkemedel och läkemedelsnära produkter till kliniska prövningar inom flera beredningsformer som t ex kapslar, tabletter, kräm, gel, lösningar och sprej. Inom CMO sker småskalig kommersiell läkemedelsproduktion. I den tredje verksamhetsgrenen, Pharma, finns bolagets patenterade läkemedel Ovixan®, som är en receptförskriven kräm mot psoriasis och eksem. Ovixan® är marknadsledande i Norden och säljs även på ett flertal utomnordiska marknader. 2018 lanserades Oviderm®, en mjukgörande kräm som används för att behandla torr hud hos vuxna, ungdomar och barn. Sedan 2021 bedriver Galenica även licensförsäljning i Norden, av läkemedlet Ameluz som behandlar aktinisk keratos.

Arbetsuppgifter
Rollen som Administrativ Assistant ingår i avdelningen Finance & Administration och rapporterar till CFO. Du kommer att ha en viktig funktion i den dagliga verksamheten då rollen hanterar bolagets allmänna kontorsdrift, reception samt utför administrativa uppgifter åt VD, Finance & Administration samt Sales & Marketing. Du kommer bland annat att ha följande ansvar och uppgifter:

- Varierande administrativa arbetsuppgifter inom försäljning och marknadsföring
- Hantera kommunikation på hemsida och intranät
- Administrera CSR och vårt hållbarhetsarbete
- Initiera och utveckla trivselaktiviteter
- Administrativt stöd åt VD
- Kontorsdrift avseende beställningar av förbrukningsvaror, kontaktperson gentemot fastighetsservice, boka tjänsteresor, post- och budhantering
- Ansvara för reception samt agera konferensvärd, organisera/servera fika/luncher till interna och externa möten samt ansvara för underhåll av gemensamhetsytor
- Hantera adhoc-uppgifter inom olika områden såsom behjälplig med inköp m.m
- Generella administrativa arbetsuppgifter

Vem är du?
Vi söker dig som har positiv utstrålning, en professionell attityd och som tycker om att hantera många olika ärenden samtidigt. Vidare är du noggrann, strukturerad och har fokus på detaljer. Du är prestigelös, effektiv och brinner för service. I teamet är du en positiv och rolig kollega som snabbt tar sig an nya arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Övriga krav och önskemål:

- Krav - Gymnasieexamen eller högre utbildning inom relevant område
- Krav - Arbetslivserfarenhet minimum två år från liknande yrke
- Krav - Svenska och Engelska i tal och skrift
- Meriterande - Arbetslivserfarenhet från läkemedelsbranschen
- Meriterande - Arbetslivserfarenhet från hotell/konferens

Vi erbjuder
Ett viktigt uppdrag på en trevlig arbetsplats i nya lokaler i centrala Malmö. Med rätt driv har du stora möjligheter att påverka din egen utveckling och framtid i bolaget. Avtalsmässigt erbjuds konkurrenskraftiga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Företagsklimatet präglas av kvalitet, kompetens, handlingskraft och samarbete. Stämningen är familjär där idéer välkomnas och insatser syns.

Allmän information
Vi söker i denna rekrytering en tillsvidareanställning på 100 % från 1 september 2022 eller så fort som sökandes uppsägningstid tillåter start. Placering på vårt huvudkontor på Medeon Science Park i Malmö. Urval kommer att ske löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan omgående dock senast den 30:e juni 2022. För frågor om tjänsten var vänlig och kontakta HR Manager Christofer Gillborg på 0722-402835.

Ansökningar tas endast emot via vår rekryteringsportal. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: 2022-09-01 eller efter överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2022-06-15

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Galenica AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/6".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Galenica AB (org.nr 556567-7449)

Jobbnummer
6747088

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Galenica AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Galenica AB: