Administrativ assistent

Gagnefs Kommun / Administratörsjobb / Gagnef
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gagnef, Leksand, Borlänge, Falun, Rättvik eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gagnefs Kommun i Gagnef

Gagnefs kommun är Gagnefs kommuns största och mest spännande arbetsgivare! Här finns jobb i 150 olika yrkesgrupper. Tillsammans gör vi skillnad för invånare och besökare i kommunen.




Publiceringsdatum
2019-12-11

Beskrivning
Kommunstyrelseförvaltningens administrativa enhet ansvarar bl.

a. för kommunens nämndadministration, ärendehantering, arkiv och reception. Enheten består av ca 10 medarbetare med många olika kompetenser. Nu söker vi en Administrativ assistent (100%) med placering inom den administrativa enheten.

Dina arbetsuppgifter
Ditt huvudsakliga arbetsställe är kommunens reception - en viktig funktion för den samlade kommunförvaltningen. Du arbetar serviceinriktat både externt gentemot allmänheten och inåt mot den egna organisationen. Du gillar växlande arbetsuppgifter och ett högt arbetstempo. Du ingår i ett arbetslag som bl.a. svarar för ärendehantering, distribution av post, registrering av ärenden, expediering av beslut samt utlämning av allmänna handlingar. På olika sätt bidrar du till god service och effektiv ärendehantering. Du är del av den administrativa enheten som stödjer kommunstyrelsen med att leda, styra, följa upp och utveckla de kommunala verksamheterna.

Kvalifikationer
- Du har fullgjord gymnasieutbildning med för tjänsten lämplig inriktning
- Tidigare erfarenhet av receptionsarbete och vana att hantera kundkontakter
- Dokumenterad vana att arbeta med ärendehanteringssystem
- Visad erfarenhet av att arbeta digitalt, främst inom dokumentation, information och expediering
- Erfarenhet av offentlig förvaltning och offentlig ärendehantering
- Goda kunskaper i engelska, främst i tal



Vi värderar din kompetens utifrån följande ledord: personlig mognad, självgående, självständighet, samarbetsförmåga, flexibel, serviceinriktad, kulturellt medveten och kommunikativ.

Vi förutsätter att du delar Gagnefs kommuns värdegrund.

Det är ett krav att du innehar lägst B-körkort.

Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, med tillträde 2020-02-03 eller efter överenskommelse.

Som medarbetare i Gagnefs kommun kommer du att ingå i ett sammanhang där du har nära till både kunder/brukare/medborgare och kollegor. Vi arbetar ständigt med att bredda vår kompetens och vår arbetsmiljö präglas av att vi stöttar, stärker och utvecklar varandra i vår profession. Som en del av Gagnefs kommun tillhör du en arbetsplats med stort fokus på utvecklingsfrågor - för att kunna möta såväl dagens som framtidens utmaningar.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljning av platsannonser. Vi har i förväg beslutade annonserings och sökvägar. Insända ansökningshandlingar återsändes ej.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 20200203 eller enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön, individuell lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Gagnefs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/23".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gagnefs kommun (org.nr 212000-2155)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Administrativa enheten

Jobbnummer
4997583

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gagnefs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gagnefs Kommun: