Administrativ assistent

Assistansenheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Assistansenheten i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Vill du också ha ett av Sveriges viktigaste jobb? Hägersten-Liljeholmen är ett av Stockholms snabbast växande stadsdelsområden. Redan i dag bor här omkring 85 000 personer. Vi på stadsdelsförvaltningen tillhandahåller invånarna stöd och service inom bland annat förskola, social omsorg och äldreomsorg. Våra 2 300 medarbetare är den viktigaste anledningen till att våra verksamheter håller så hög kvalitet. Vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utvecklas med oss!



Arbetsplatsbeskrivning
ASSISTANSENHETEN i Hägersten-Liljeholmens stadsdelsförvaltning arbetar med insatserna personlig assistans, ledsagar- och avlösarservice samt hemtjänst i assistansliknande form.

På Sedelvägen i Hägersten ligger vårt fina kontor där det för närvarande arbetar en enhetschef, två biträdande enhetschefer och en administrativ assistent.

NU VILL VI UTÖKA DET ADMINISTRATIVA STÖDET.

Publiceringsdatum
2018-09-24

Dina arbetsuppgifter
Som Administrativ assistent arbetar du med ekonomiadministration, bemanning, fakturahantering, lönehantering, arkivarbete, sammanställning av rapporter och viss statistik mm. Arbetet kräver kunskap och förmåga att kunna stötta enheten i bemanningsfrågor och schemaöversyn. I arbetet ingår att vara delaktig i enhetens alla administrativa uppgifter och ha ett nära och gott samarbete med ledningen för assistansenheten.

Kvalifikationer
Du ska kunna arbeta självständigt och kunna organisera och planera arbetet effektivt. Du är flexibel, stresstålig och har lätt att samarbeta.

Fin servicekänsla och ett bra bemötande är två förmågor/egenskaper vi att du ska ha. Tålamod och förmåga att, när arbetet blir stressigt sig, vilket det blir ibland, kunna arbeta lugnt och metodiskt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
God kännedom och erfarenhet av arbete i stadens Paraplysystem och Agresso är meriterande.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Löneanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-08
Ange följande referens när du ansöker: 2018/6098
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Daniel Gårdesten 08 508 22 650

Företag
Assistansenheten

Adress
Assistansenheten
Telefonvägen 30, plan 9
12904 Hägersten

Kontorsadress
Telefonvägen 30, plan 9

Jobbnummer
4364470

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Assistansenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Assistansenheten: