Administrativ assistent
A&O Ansvar och Omsorg AB / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos A&O Ansvar och Omsorg AB i Norrköping,
Söderköping,
Nyköping,
Tranås,
Järfälla eller i
hela Sverige Som administrativ assistent är du företagets ansikte utåt i telefon och per mail. Du ska vara kommunikativ och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift.
Du kommer att vara stöd till huvudkontorets chefer och våra verksamhetschefer i landet genom att ansvara för vanligt förekommande administration som t.ex:
• Svara i växeltelefonen och på företagets mail
• Samordna, planera och boka aktiviteter, evenemang och resor
• Samordna intern kommunikation inom företaget
• Kontakt med leverantörer och kunder
• Skapa presentationer och dokument
• Skapa underlag för trycksaker utifrån mallar
• Planera och förbereda möten
• Föra protokoll och minnesanteckningar
• Skanna, distribuera och arkivera post/försändelser och protokoll
• Administrera företagets verksamhetsstöd, TV-skärmar och Facebook-konto
• Hantera beställningar
• Söka information, produkter och priser på internet
• Ansvara för företagets bilar (boka service, tvätt mm)
• Övriga kontorsgöromål
Inom ramen för tjänsten ingår även att administrera mailkonton och telefonabonnemang. Du kommer också att sortera och avhjälpa vissa enklare supportärenden för telefoni, mobiltelefoner och datorer före de går till vår IT-ansvarig.
Tjänsten är mycket varierande och du kommer arbeta både högt och lågt. Du kommer att ha många kontakter med både chefer, medarbetare och leverantörer.
Vi söker dig som:
• har minst en 3-årig gymnasieutbildning
• har god datorvana och goda kunskaper ibland annat Office-paketet
• Erfarenhet av Facebook, Wordpress och andra kommunikativa system är meriterande
• har god mobilvana, gärna både iPhone och Android
• är van vid leverantörs- och kundkontakter
• har samordningserfarenhet
Du strukturerar och organiserar ditt arbete med hög flexibilitet. Du är utvecklingsorienterad och tar egna initiativ till att förbättra och förenkla rutiner och arbetssätt. Du har lätt för att lära dig nya IT-system och uttrycker dig väl både i tal och skrift.
Egenskaper vi värderar högt för denna tjänst är att du är prestigelös, lyhörd, noggrann och serviceinriktad. Du arbetar på ett lösningsfokuserat sätt och är driven i ditt arbete. Du trivs i en stöttande roll, är kommunikativ samt duktig på att bygga relationer. Du kommer arbeta nära dina kollegor vilket innebär att god samarbetsförmåga är något vi värdesätter.
För mer information hänvisar vi till vår administrativa chef, Alexandra Schmidt, 011-180605
Tillsvidare / Provanställning 6 mån / 75-100 %
Tillträde efter ök.
Krav: Körkort B
Varaktighet, arbetstid
Heltid Fast anställning tills vidare
Publiceringsdatum2018-09-14ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagA&O Ansvar och Omsorg AB
AdressA&O Ansvar och Omsorg AB
Repslagaregatan 19
60225 Norrköping
KontorsadressRepslagaregatan 19, Norrköping
Jobbnummer 4349446
Observera att sista ansökningsdag har passerat.