Administrativ assistent
Stockholms Stad / Administratörsjobb / Stockholm
2018-04-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent" (publicerad 2018-09-19) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad i Stockholm,
Solna,
Upplands Väsby,
Södertälje,
Österåker eller i
hela Sverige Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Vill du också ha ett av Sveriges viktigaste jobb? Hägersten-Liljeholmen är ett av Stockholms snabbast växande stadsdelsområden. Redan i dag bor här omkring 85 000 personer. Vi på stadsdelsförvaltningen tillhandahåller invånarna stöd och service inom bland annat förskola, social omsorg och äldreomsorg. Våra 2 300 medarbetare är den viktigaste anledningen till att våra verksamheter håller så hög kvalitet. Vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utvecklas med oss!
Arbetsplatsbeskrivning
Familjerätt sydväst är en del av Avdelningen för social omsorg inom Hägersten-Liljeholmens stadsdelsförvaltning.
På enheten arbetar 15 familjerättssekreterare, en administrativ assistent och en enhetschef. Vi utökar nu personalstyrkan med ytterligare en administrativ assistent. Arbetsplatsen är belägen vid Telefonplan.
Publiceringsdatum2018-04-25Dina arbetsuppgifterSom administrativ assistent på Familjerätt sydväst kommer du att handlägga faderskap-/föräldraskapsärenden för sammanboende par som har fått barn. Detta innebär att du kallar och tar emot föräldrar vid personliga besök och därefter handlägger ärendet administrativt. Du hanterar fakturor, inkommande post, registrerar ärenden och tar nödvändiga interna och externa kontakter. I arbetet som administrativ assistent kan därutöver bland annat ingå att ta fram statistik, föra minnesanteckningar, inhämta information från våra samarbetspartners, vara enhetschefen och familjerättssekreterarna behjälplig med administrativa uppgifter och fungera som "allt i allo". Din närmaste kollega kommer att vara vår nuvarande administrativa assistent och ni täcker upp för varandra vid semestrar och liknande.
KvalifikationerDu har gymnasiekompetens, goda kunskaper i Officepaketet och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Erfarenhet av arbete som administrativ assistent inom socialtjänsten och främst inom handläggning av faderskap-/föräldraskapsärenden är meriterande. Erfarenhet av arbete i systemen Paraplyet och Agresso är önskvärt.
Du arbetar både självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl. Du är lugn, stabil och ger ett gott bemötande. Du har mycket god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt. Vi söker dig som är socialt kompetent och trivs med att samarbeta och ge god service.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-08
Ange följande referens när du ansöker: 2018/2689
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofia Ferrer, Enhetschef 0850822368
FöretagStockholms Stad
AdressStockholms Stad
Telefonvägen 30, plan 9
12904 Hägersten
KontorsadressTelefonvägen 30, plan 9
Jobbnummer 4107049
Observera att sista ansökningsdag har passerat.