Administrativ assistent
Ekerö kommun / Administratörsjobb / Ekerö
2018-03-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent" (publicerad 2023-11-29) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Ekerö,
Botkyrka,
Salem,
Södertälje,
Huddinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ekerö kommun i Ekerö,
Stockholm eller i
hela Sverige EKERÖ KOMMUN är en växande småstad 1 mil från Stockholms innerstad. I en nära framtid, och när "Förbifart Stockholm" är klar, kommer Ekerö att vara länets mest attraktiva kommun att bo och verka i. Utöver lugnet, naturen och närheten till stadspulsen så erbjuder Ekerö en professionell kommunal organisation med korta beslutsvägar och en stark drivkraft att "ständigt göra allt lite bättre". Vill du jobba i småstaden intill storstaden? Ta chansen att bli en del av Ekerös spännande utveckling!
Länk till Ekerö kommuns hemsida
Publiceringsdatum2018-03-14Dina arbetsuppgifterSom bemanningsassistent sköter du och din kollega den dagliga bemanningen av sjuksköterskor och undersköterskor på enheterna kortsiktigt och långsiktigt.
Du ansvarar för att ringa in personal vid sjukdom och se till att bemanningsmålen är uppfyllda.
I arbetsuppgifterna ingår att arbeta i vårt personaladministrativa system Medvind med schemaplanering, registrera frånvaro samt planera inskolningsscheman för nyanställda.
Vissa administrativa uppgifter förekommer.
Du har en mycket viktig funktion som är avgörande för att verksamheten skall fungera. Du har ett nära samarbete med enhetschef.
KvalifikationerGymnasieutbildning
• har gymnasieutbildning i ekonomi eller annan likvärdig utbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• har lätt att sätta sig in i olika administrativa verktyg, har mycket goda datakunskaper och kan Officepaketet
• goda muntliga och skriftliga kunskaper i det svenska språket
I vår rekryteringsprocess använder vi oss av Assessios test MAP som är ett personlighets test. Testet används som ett komplement till dina erfarenheter och kompetenser med syfte att göra vår urvalsprocess kvalitetssäker och transparent.
För tjänsten krävs det att du har vana av att arbeta med administration och schemaplanering.
Erfarenhet av äldreomsorg är meriterande.
Dina personliga egenskaperVi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom att du har lätt för att samarbeta, är stresstålig och har ett positivt förhållningssätt. Du ska tycka om att lösa problem och planera. Du är lyhörd, smidig och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du behöver vara självständig och kunna arbeta strukturerat för god ordning och reda.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi förutsätter att du arbetar enligt vår värdegrund professionellt förhållningsätt, öppen dialog och engagemang.
Tillträde: 2018-05-02
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare
Övrig informationEkerö kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och en arbetsplats för alla utifrån de behov av kompetens som verksamheten ställer.
Vi erbjuder friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och har rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Ekerö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Ekerö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Dagtid 40h/v Vikariat med start från juni 2018 minst 1 år framåt med möjlighet till förlängning Heltid 100 %
ErsättningMånadslön
Friskvårdscheck
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElenor Witick, Enhetschef Ekgården 08-124 575 07
FöretagEkerö kommun
AdressEkerö kommun
Ekvägen 7
17833 Ekerö
KontorsadressPomonavägen 2
Jobbnummer 4020733
Observera att sista ansökningsdag har passerat.