Administrativ assistent
Hässleholms kommun / Administratörsjobb / Hässleholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Hässleholm,
Perstorp,
Östra Göinge,
Kristianstad,
Osby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hässleholms kommun i Hässleholm Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av förändring och med ambition att utvecklas. I Hässleholms kommun har vi önskad sysselsättningsgrad och rökfri arbetstid.
Socialförvaltningen ansvarar för kommunens individ- och familjeomsorg och har ca 250 medarbetare. Verksamheten är organiserad i sex verksamhetsområden; Barn och familj myndighet, Barn och familj stöd och behandling, Ekonomiskt bistånd, Ensamkommande barn, Vuxenverksamhet och Administrativ verksamhet. Vi finns centralt i Hässleholm med direkt närhet till både tåg- och bussförbindelser.
Verksamhetsområde Ensamkommande barn har cirka 120 medarbetare. Vi ansvarar för kommunens mottagande av ensamkommande barn och är organiserade i tre enheter; utrednings- och uppföljningsenhet, familjehemsenhet samt boende.
Nu söker vi en administrativ assistent! Vi erbjuder en god arbetsmiljö med personal som trivs och en verksamhetsnära enhetschef. Tjänsten är en allmän visstidsanställning på heltid med varaktighet på ett år.
Publiceringsdatum2017-02-06Dina arbetsuppgifterSom vår administrativa assistent har du ett mångsidigt uppdrag med betoning på service och ett professionellt bemötande. Du arbetar i nära samarbete med chefer, socialsekreterare och externa samarbetspartners. Du fungerar som ett administrativt stöd åt både chefer och handläggare. Till dina arbetsuppgifter räknas bland annat att både självständigt och tillsammans med andra utföra en rättssäker och skriftlig dokumentation, att sköta insamling av uppgifter för analys och presentation av statistik och att besvara enkäter. Beställning av fika, kontorsmaterial och liknande, med syfte att underlätta för chefer och handläggare, förekommer också. I övrigt förekommande administration inom verksamhetsområdet, bland annat i verksamhetssystemet Viva.
KvalifikationerVi söker dig med en eftergymnasial utbildning med relevant inriktning för tjänsten, eller med erfarenhet av liknande tjänster. Du ska ha erfarenhet av arbete inom myndighetsutövande verksamhet.
Att vara noggrann, samarbetsvillig och serviceinriktad är en självklarhet för dig. Vidare måste du ha ett strukturerat och självgående arbetssätt, kunna hålla tidsramar och hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du är en van datoranvändare med goda kunskaper i Officepaketet. Erfarenhet av layout och utformning av informationsmaterial är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Skicka därför in din ansökan redan idag! Du kopierar ditt CV samt personliga brev och klistrar in i din ansökan.
För information om tjänsten, vänligen hör av dig till angivna kontaktpersoner. Fackliga representanter nås via kommunens växel 0451-26 70 00.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid 6 mån eller mer
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-20
Ange följande referens när du ansöker: Soc 06/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVerksamhetschef Annette Ekenberg 0451-266274
Enhetschef familjehemsenheten Zana Berisha 0451-26 87 11
FöretagHässleholms kommun
AdressHässleholms kommun
Box 174
28122 HÄSSLEHOLM
KontorsadressSocialförvaltningen
Jobbnummer 3304146
Observera att sista ansökningsdag har passerat.