Administrativ assistent
Ulricehamns kommun, Funktionsnedsättning / Administratörsjobb / Ulricehamn
2016-10-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent" (publicerad 2017-09-26) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Ulricehamn,
Borås,
Mullsjö,
Tranemo,
Svenljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ulricehamns kommun, Funktionsnedsättning i Ulricehamn Ulricehamn vid den vackra sjön Åsunden är en expansiv kommun i Boråsregionen, som med sitt strategiska läge är ett attraktivt val för företagsetableringar. Kommunen är också känd för sin entreprenörsanda, något som märks, inte minst, genom det stora antalet mindre företag.
Ulricehamn erbjuder goda möjligheter till en aktiv fritid. Här finns bland annat Lassalyckan - kommunens idrotts- och rekreationsområde, golfbanor, alpint skidcenter, asfalterade banvallar, samt ett kallbadhus.
Ulricehamns kommun består av 21 mindre orter och idag är vi drygt 23500 invånare, men vi vill gärna bli fler. Målet är satt till 25000 år 2020 så känn dig varmt välkommen!
Verksamhet Funktionsnedsättning utför alla de insatser som regleras i LSS (Lagen om stöd och service åt vissa funktionsnedsatta), vilka bland annat inkluderar särskilt boende och daglig verksamhet samt personlig assistans.
Verksamhetens främsta uppgift är att främja jämlikhet i levnadsvillkoren och full delaktighet i samhällslivet för personer med funktionsnedsättning.
Publiceringsdatum2016-10-19ArbetsuppgifterVi söker en administrativ assistent med placering på funktionsnedsättning. I din roll stödjer du chefer och övrig personal med bl.a. personal- och lönehanteringsfrågor i systemen Personec och Time care som exempelvis schema, anställningsbeslut och frånvarohantering. Du arbetar med vikarieanskaffning och med beställning av varor och kontering av fakturor i systemet Raindance samt andra vanligt förekommande administrativa uppgifter.
KvalifikationerDu har en administrativ utbildning på gymnasienivå och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt god datavana och god kunskap av Officepaketet.
Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du är strukturerad, positiv, flexibel och samarbetar väl. Vidare är du ansvarskännande med en god ekonomisk förståelse och du har ett gott bemötande och en god vilja till att ge service till medarbetare, boende/brukare och anhöriga.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.
Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse., upphör: 2017-05-31 med möjlighet till förlängning.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-03
Ange följande referens när du ansöker: A618262
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPierre Reintz, Enhetschef 0321-595639
Facklig kontaktFacklig företrädare nås via kommunens växel 0321-595000
FöretagUlricehamns kommun, Funktionsnedsättning
AdressUlricehamns kommun, Funktionsnedsättning
Höjdgatan
52386 Ulricehamn
KontorsadressHöjdgatan Ulricehamn
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3114960
Observera att sista ansökningsdag har passerat.