Administrativ assistent

Södermalm SDF, Enheten för ekonomiskt bistånd och arbetsmarknads / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södermalm SDF, Enheten för ekonomiskt bistånd och arbetsmarknads i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm

Arbetsplatsbeskrivning

Södermalms stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Södermalm, Reimersholme, Långholmen, Gamla Stan, Riddarholmen och Hammarby Sjöstad.

Det bor drygt 125 000 invånare i området. Inom Södermalms stadsdelsförvaltning arbetar 1700 medarbetare som ansvarar för att äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö utförs på allra bästa sätt för Södermalmsborna.

Enheten för ekonomiskt bistånd och arbetsmarknadsinsatser är en av enheterna inom Sociala avdelningen på Södermalms stadsdelsförvaltning. Vårt uppdrag är att utreda, bedöma samt besluta om ekonomiskt bistånd och genom väl utredda och målformulerade insatser stödja och stärka den enskildes förmåga till ett självständigt liv. Vår målgrupp är personer som bor inom Södermalms stadsdelsområde och som inte genom egen försörjning kan tillgodose sina grundläggande ekonomiska behov. På enheten arbetar 31 handläggare i tre grupper: Mottagning, Utredningsgrupp 1 och Utredningsgrupp 2. Varje grupp har en biträdande enhetschef som leder arbetet i gruppen och vid sidan av finns en mentor som stödjer dig som nyanställd i din roll.

Vi är en enhet som drivs av ett genuint intresse av att stödja och hjälpa människor till egen försörjning. Vi har ett starkt engagemang i det sociala arbetet och vi är lojala och hjälpsamma mot varann. Vi har även en trivselgrupp som bjuder in till sociala aktiviteter vilket är mycket uppskattat bland medarbetarna.

Publiceringsdatum
2016-10-11

Dina arbetsuppgifter
Som administrativ assistent har du en nyckelroll på enheten då du är en del vårt interna kontrollsystem för att säkra våra utbetalningar i verksamhetssystemet Paraplyet samt Corporate Netbank. Varje dag analyserar du underlag kopplat till avstämning innan utbetalningar av ekonomiskt bistånd kan ske i våra system. Ibland händer saker av mer akut karaktär och det behövs en flexibilitet hos dig för att kunna hantera utbetalningar av nödbistånd via ICA-kort. I dina arbetsuppgifter ingår även: fakturahantering i Agresso, administrera Egna medel, hantera enhetens återkrav och återsökningar både mot Försäkringskassan och enskilda och personalrapportering. En del av ditt uppdrag innebär även att ta emot uppdrag från chefer gällande sådant som bokningar av konferens, inköp, boka lokal, tolk, personallistor, anställningsavtal m.m.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning. För att fungera och trivas bra i rollen har du god samarbetsförmåga och servicekänsla, vilket innebär att du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har god numerisk förmåga, vilket innebär att du tycker om att arbeta med siffror och förstår numeriska underlag. Du är noggrann och ansvarsfull.

Vidare är du självgående och strukturerad i ditt arbetssätt, vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Du har förmåga att hantera många olika arbetsuppgifter parallellt. Du ska ha god organisationsförmåga, ha hög arbetskapacitet och vara serviceinriktad och stresstålig.

Du kan arbeta självständigt och uppskattar lagarbete. Du måste vara flexibel och beredd att tillsammans med övriga medarbetare ta ansvar för att enheten i alla lägen erbjuder god service.  Du ska även ha god samarbetsförmåga. Under våren 2017 kommer en ny organisation att genomföras för den administrativa personal inom hela Sociala avdelningen.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrig information
Provanställning kan förekomma.

Vi erbjuder flextid, friskvårdstimme samt tillgång till hälsocoach och ett brett utbud av friskvårdsaktiviteter

Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2016-12-01 tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-28
Ange följande referens när du ansöker: 2016/434
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sophia Bergman 0850813661

Facklig kontakt
Maria Sipilä 0850812551

Företag
Södermalm SDF, Enheten för ekonomiskt bistånd och arbetsmarknadsinsatser

Adress
Södermalm SDF, Enheten för ekonomiskt bistånd och arbetsmarknadsinsatser
Medborgarplatsen 25 plan 7
10266 Stockholm

Kontorsadress
Medborgarplatsen 25 plan 7

Jobbnummer
3098081

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södermalm SDF, Enheten för ekonomiskt bistånd och arbetsmarknads

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södermalm SDF, Enheten för ekonomiskt bistånd och arbetsmarknads: