Administrativ assistent

Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet / Administratörsjobb / Ulricehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ulricehamn, Borås, Mullsjö, Tranemo, Svenljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet i Ulricehamn

Ulricehamn vid den vackra sjön Åsunden är en expansiv kommun i Boråsregionen, som med sitt strategiska läge är ett attraktivt val för företagsetableringar. Kommunen är också känd för sin entreprenörsanda, något som märks, inte minst, genom det stora antalet mindre företag.

Ulricehamn erbjuder goda möjligheter till en aktiv fritid. Här finns bland annat Lassalyckan - kommunens idrotts- och rekreationsområde, golfbanor, alpint skidcenter, asfalterade banvallar, samt ett kallbadhus.

Ulricehamns kommun består av 21 mindre orter och idag är vi drygt 23200 invånare, men vi vill gärna bli fler. Målet är satt till 25000 år 2020 så känn dig varmt välkommen!

Beställning och kvalitet ansvarar för tre verksamheter, biståndshandläggning mot äldreomsorg, kommunal sjukvård samt handläggning mot missbruk, färdtjänst, LSS och socialpsykiatri.

Publiceringsdatum
2016-03-21

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar tillsammans med kunniga kollegor och erfarna chefer inom kommunens nya verksamhet beställning och kvalitet. Verksamhet beställning och kvalitet arbetar med myndighetsbeslut, uppföljning och granskning inom välfärdsområdet samt hemsjukvård.
Tjänsten innebär att bistå ledningsgruppen med administrativt arbete som fakturahantering, beställningar, avtal samt sammanställningar av rapporter och statistik men du kommer också ha kontakt med både externa som interna kontakter via telefon, svara på frågor och ge service. Du kommer att vara en viktig resurs i arbetet med att definiera, planera, genomföra och följa upp administrativa uppgifter. Du kommer att ha viss möjlighet att vara med att påverka innehållet i tjänsten. Sysselsättningsgrad kan diskuteras. Du får arbeta i ljusa och trevliga kontorslokaler på Ulricehamns resurscenter i ett positiv arbetsklimat.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Kvalifikationer
Du har utbildning inom administration och/eller ekonomi på gymnasienivå eller motsvarande. Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete som assistent och som är utpräglat serviceorienterad, noggrann och ansvarskännande. Du trivs med ett stundtals högt tempo och driver dina uppgifter fokuserat och lösningsorienterat samtidigt som du är en lagspelare. Du vill hjälpa oss att leverera hög kvalitet inom administrationsområdet och du har en positiv och framåt inställning. Du har en hög social kompetens. Du är drivande, stresstålig, prestigelös och en god organisatör samt duktig på att skapa god arbetsrelationer och bevara dem.
Vidare är du en van IT-användare med mycket goda kunskaper i hela Office-paketet och du har även goda kunskaper inom ekonomi och statistik.
B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.

Rekrytering sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. 75-100% Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-11
Ange följande referens när du ansöker: A554746
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Wichers, Enhetschef 0321-595631

Företag
Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet

Adress
Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet
Höjdgatan
52386 Ulricehamn

Kontorsadress
Höjdgatan Ulricehamn

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2736777

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet: